آموزش ترکیب رنگ لباس و ست کردن آنها با یکدیگر

  • انتشار: ۲۱ جدی ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 73561

برای جذابیت در یک ترکیب رنگ لباس ، صرفِ فروانی لباس و خرید لباس‌های گران و برند و مطابق مد کفایت نمی‌کند. چرا که اگر در ابتدا رنگ‌ها را نشناسیم و از چرخۀ رنگ‌ها استفاده نکنیم ممکن است یک تیپ را که می‌تواند بسیار زیبا و خاص باشد، نافرم و نامیزان جلوه دهیم.

گاهی از اوقات ست کردن لباس‌های‌مان با یکدیگر می‌تواند تبدیل به یک دغدغۀ ذهنی بزرگ بشود. اینکه ندانیم برای این لباس‌مان، چه رنگ روسری یا کفش انتخاب کنیم، یا برای آن شلوارمان مانتو یا پیراهن چه رنگی بپوشیم، یک معضل بزرگ است.

ترکیب رنگ لباس

برای ترکیب رنگ لباس ما نیاز به شناخت یک سری به اصطلاح قوانین داریم که اگر آنها را رعایت کنیم به ما خواهند گفت که چه رنگی را در کنار چه رنگی استفاده کنیم تا نتیجۀ بهتری بدهد و از استایل جذاب‌تری برخوردار شویم.

تأثیرات رنگ‌ها بر سیستم روانی

تحقیقات دانشمندان نشان داده است که رنگ‌ها تأثیرات روانی زیادی دارند. وقتی که ما به رنگ خاصی نگاه می‌کنیم آن رنگ در حقیقت پیامی به مغز ما می‌فرستد و باعث ترشح هورمونی در مغز می‌شود.

قطعاً برای داشتن یک روحیۀ خوب ترکیب رنگ لباس می‌تواند تأثیر به سزایی داشته باشد. به طور مثال، نگاه کردن به رنگ آبی رنگ و سبز باعث آرامش می‌شود، در واقع رنگ‌های سرد سبب ترشح هورمون اکسی‌توسین شده که نتیجۀ آن ایجاد آرامش و خونسردی است.

با نگاه کردن به رنگ‌های گرم و روشن نیز هورمون دوپامین در مغز ترشح می‌شود که موجب ایجاد احساسات خوب و تقویت روحیه و همچنین سبب ایجاد شادی و سرخوشی می‌شود.

هدف ما از نوشتن این مقاله در خبرگزاری اطلس، این است که در وهلۀ اول با معرفی ترکیب رنگ‌های مختلف ابتدا کمی در شناساندن رنگ‌ها به شما کمک کنیم و در نهایت رنگ‌هایی را با ترکیب‌های بسیار شیک و خاص به خانم‌ها و آقایان معرفی کنیم که هم از لحاظ زیبایی در خور شأن و شخصیت شما باشد و هم تأثیر مثبتی بر سلامت روان به شما داشته باشد.

ترکیب رنگ لباس در ست کردن لباس زنانه

اکثر ما در طول روز از رنگ‌های مختلفی برای پوشش خود استفاده می‌کنیم و معمولاً از ترکیب‌های رنگی معمولی که ست شدن آنها با یکدیگر آسان است و از نظر وجهۀ اجتماعی تقریباً شناخته‌ شده هستند استفاده می‌کنیم.

ما برای ترکیب رنگ لباس خود بیشتر از رنگ‌های سفید، مشکی و قهوه‌ای استفاده می‌کنیم زیرا راحت‌تر با هم ست می‌شوند و نیازی به زحمت زیاد و فکر و تمرکز و تخصص ندارد. ولی فقط کافی است کمی ذوق و سلیقه به خرج بدهیم و با رنگ‌های مختلف و جدید ترکیب زیباتر و خاص‌تری برای خود به وجود بیاوریم.

برای ست کردن و ترکیب رنگ لباس باید توجه کافی به رنگ پوست و موی خود داشته باشیم. رنگی بپوشیم و یا رنگ‌هایی را با هم ست کنیم که همخوانی کافی با چهره، رنگ پوست و رنگ موی ما داشته باشد.

ترکیب رنگ لباس سبز با رنگ بلوطی:

اگر در بین لباس‌های خود لباسی به رنگ سبز دارید بهترین انتخاب برای آن ترکیب رنگ بلوطی است. بهتر است کفش و یا دامن، شلوار و یا زیور آلاتی به رنگ بلوطی استفاده کنید. ترکیب این دو رنگ در کنار یکدیگر فوق‌العاده است و استایل شما را منحصر به فرد نشان می‌دهد. این ترکیب رنگ به سلامتی شما هم کمک می‌کند.

ترکیب رنگ لباس خردلی با رنگ مشکی و خاکی

لباس‌های خردلی خود را با رنگ خاکی بپوشید، این ترکیب استایل شما را جذاب و خاص نشان می‌دهد. همچنین ترکیب رنگ خردلی با سیاه، این ترکیب نیز نتیجۀ فوق‌العاده‌ای در پی دارد.

رنگ ارغوانی با سبز(یشمی)

این ترکیب برای لباس شما نه تنها به زیبایی استایل شما کمک می‌کند بلکه چهرۀ شما را هم روشن‌تر و بازتر از قبل نشان می‌دهد. این ترکیب رنگ استرس شما را کاهش داده و اضطراب را کم می‌کند.

ترکیب رنگ بنفش با زرد

رنگ بنفش از آن دسته از رنگ‌های گرمی است که موجب کاهش تنش در شما می‌شود، توصیه می‌شود در زمان‌هایی که از یک استرس و یا عصبیت رنج می‌برید از رنگ بنفش کمک بگیرید. ترکیب این رنگ با رنگ زرد تأثیر آرامبخشی و شادی‌آوری آن را دو چندان می‌کند، توصیه می‌شود برای داشتن یک استایل شیک و زیبا و روحیه‌ای شاد و خلقی آرام از این ترکیب رنگ استفاده کنید.

ترکیب رنگ لباس با صورتی یواش و شرابی

صورتی یواش، یا همان کمرنگ خودمان، رنگ زیبا، آرامش‌بخش و شادی‌دهنده‌ای است که با ترکیب زیور آلات و یا کفش و روسری شرابی میتواند یک تیپ زیبا و متین به شما هدیه کند. این ترکیب رنگ طوری است که هم جوانان و هم افراد مسن می‌توانند از آن استفاده کنند. هر کدام در جایگاه خود جلوۀ خاصی دارد.

رنگ‌های جذاب برای ترکیب رنگ لباس آقایان

ست کردن رنگ لباس در آقایان هم مانند خانم‌ها به تأمل نیاز دارد. بعضی از آقایان تمایل به رنگ‌های سنگین دارند و برخی فرقی برای‌شان نمی‌کند و از هر ترکیب رنگی که خوش‌شان بیاید استفاده می‌کنند. و رنگ‌هایی هستند که در وسط قرار دارند و هر دو گروه، هم سنگین پوشان و هم دستۀ دیگر، با پوشیدن آن مشکلی ندارند.

مثلاً رنگ‌های مشکی، سفید، خاکستری و قهوه‌ای از آن دسته رنگ‌ها هستند که طرفداران زیادی دارند. قدیم‌ترها که خیلی رنگ سال و مد و این مسائل در میان نبود، آقایان رنگ‌های فوق را ترجیح می‌دادند اما با گذشت زمان، مردان نیز مانند خانم‌ها طبق مد و رنگ سال، تمایل به تغیر ترکیب رنگ لباس خود پیدا کردند و با پیروی از آن به تغییر استایل خود همت گماشتند!

رنگ مشکی و سفید

رنگ‌های سفید و مشکی هر کدام به نوبۀ خود رنگ‌های پرطرفداری هستند. ترکیب رنگ لباس با مشکی و سفید جذابیت و زیبایی خاصی به ظاهر آقایان می‌دهد. این ترکیب رنگ در محافل رسمی و غیر رسمی قابل پوشیدن است.

ترکیب رنگ لباس با رنگ‌های سفید و خاکی

این دو رنگ ترکیب بسیار زیبایی دارند، کسانی که تمایلی به برجسته شدن و در دید بودن ندارند این ترکیب رنگ برایشان بسیار مناسب است، ضمن اینکه با این ترکیب بسیار فوق‌العاده به نظر می‌آیید. برای تکمیل این ترکیب می‌توانید از رنگ طوسی استفاده کنید.

سبز و آبی

رنگ‌های سبز و آبی می‌توانند ترکیب رنگ لباس شما را خاص‌ نشان دهد. این دو رنگ هم در فصل گرما و هم در سرما می‌تواند کارایی داشته باشد. در فصل گرم سال می‌توانید از سبز و آبی روشن و در پاییز از سبز و آبی تیره استفاده کنید.

البته که اینها گوشه‌ای از قوانین رنگ‌ها و ترکیب آنها با یکدیگر برای یک استایل زیبا بود که خالی از لطف هم نبود. شما ضمن آگاهی از این قوانین، خیلی راحت می‌توانید آنها را زیر پا گذاشته و هر چه دوست دارید بپوشید!