تحقیقات جدید درباره اثرات قوز کردن بر روی سلامتی بدن

  • انتشار: ۲۴ عقرب ۱۴۰۲
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 160486

یک تحقیق نشان می‌دهد که قوز کردن و وضعیت بد بدن تاثیر غیرمنتظره‌ای بر تمام اعضای بدن و حافظه دارد.

بر اساس مقاله‌ای که در وب‌سایتHealth منتشر شد، قوز کردن شانه‌ها و قوس دادن به پشت در حین تایپ کردن در رایانه ممکن است فشار بیشتری بر روی باسن، گردن، و کمر وارد کند.

این وضعیت نه تنها به ناراحتی منجر می‌شود بلکه تأثیرات بیشتری بر سلامت جسمانی ما داشته باشد، از جمله افزایش خطر سوزش سر دل، بی‌اختیاری ادرار یا یبوست.

این تحقیق نشان می‌دهد که وضعیت بدنی نامناسب می‌تواند بر به یاد آوردن انواعی از خاطرات تأثیر بگذارد.

پژوهشگران به بیش از ۲۰۰ دانشجوی کالج آموزش دادند که در حالت خمیده یا عمودی بنشینند در حالی که خاطرات منفی را در ذهن مجسم می‌کنند و سپس خاطرات مثبت را قبل از تغییر وضعیت و تکرار تمرین یادآوری حافظه در ذهن مرور کنند.

در حالی که یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد که شرکت‌کنندگان خاطرات مثبت را در حالت ایستاده راحت‌تر به خاطر می‌آورند، ۸۶ درصد از دانشجویان گفتند که خاطرات منفی در حالت خمیده راحت‌تر در ذهن نقش می‌بندند.

به این ترتیب، فردی که بیشتر روز خود را در حالت خمیده سپری می‌کند، ممکن است بیشتر بر روی خاطرات منفی تمرکز کند، بنابراین پژوهشگران بر اهمیت ارتقای آگاهی متخصصان سلامت روان در مورد وضعیت مناسب برای حمایت از بیماران در به حداقل رساندن علائم افسردگی تاکید کردند.

کارشناسان موسسه بهداشت رفتاری مونتاری (Montare) توضیح می‌دهند که وضعیت خمیده به‌طور سنتی حالتی از شکست را تجسم می‌دهد. همان انرژی ممکن است در افکار ما نفوذ کند و احساسات منفی و خاطرات ناخوشایند را برانگیزد برعکس، ایستادن در حالت قدرتی که اغلب در تمرین‌های یوگا دیده می‌شود احساس اعتماد به نفس و قدرت درونی فرد را افزایش دهد.