نتیجه یک تحقیق: سگ‌ها می‌توانند معنای اسم ها را درک کنند

  • انتشار: ۴ حمل ۱۴۰۳
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 175932

تحقیقات جدید نشان می دهد که سگ ها می توانند معنای اسم ها را درک کنند.
گاردین نوشت: یک مطالعه تأیید می کند که سگ‌ها می توانند فراتر از دستورات ساده را درک کنند – یا حداقل برای مواردی که به آنها اهمیت می دهند. محققانی که روی سگ‌های خانگی تحقیقات کرده‌اند می‌گویند سگ‌ها می‌دانند که کلمات معین چه معنایی دارند.

این یافته نشان می‌دهد که مغز سگ می‌تواند فراتر از دستوراتی مانند «نشستن» و «برو بیار» و «دویدن» عمل کند و قادر است ماهیت اسم‌ها یا حداقل آن‌هایی را که حیوانات به آن‌ها اهمیت می‌دهند، بفهمد. این تحقیقات در دانشگاه «اتووس لوراند» در مجارستان انجام شده است.

دانشمندان مدت‌هاست که مجذوب این موضوع شده‌اند که آیا سگ‌ها واقعاً می‌توانند معانی کلمات را بیاموزند و شواهدی برای اثبات این سوء ظن ایجاد کرده‌اند. یک نظرسنجی در سال ۲۰۲۲ نشان داد که صاحبان سگ بر این باورند که همراهان پشمالو آنها به ۱۵ تا ۲۱۵ کلمه پاسخ می دهند. شواهد مستقیم بیشتری برای توانایی شناختی سگ ها در سال ۲۰۱۱ به دست آمد، زمانی که روانشناسان در کارولینای جنوبی گزارش دادند که پس از سه سال آموزش فشرده، یک سگ به نام چیسر نام بیش از ۱۰۰۰ شی، از جمله ۸۰۰ اسباب بازی پارچه ای، ۱۱۶ توپ و ۲۶ فریزبی را یاد گرفته است.

محققانی که این تحقیق را انجام داده‌اند امیدوارند میزان فهم سگ‌ها از نام‌ها و معانی آنها را به سایر پستانداران هم تعمیم دهند و به تکامل دنیای زبانی در حیوانات کمک کنند.