مغازه لبنیاتی چقدر سرمایه و هزینه می خواهد؟

  • انتشار: ۱۷ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 80521

اگر از آن دست افرادی باشید که به دنبال ایده های سوداور و کارهای زودبازده می گردید به شما پیشنهاد می کنیم با ما همراه باشید با صفر تا صد ایده ایجاد مغازه لبنیاتی!

چطوری مغازه لبنیاتی بزنیم؟!

دنیای مدرن امروزی نان های سنتی تنوری را که با آتش و هیزم جان می گرفتند و طعم می بخشیدند، از دل سفره ها بیرون کشید و در عوض نان های فانتری را در بسته های بندی فانتزی تر و طعم هایی به مراتب فانتزی تر به بازار روانه کرد؛ پنیر و ماست و کره را از دستان مهربان مادران روستایی به در آورد و شیر را در کارخانجات بزرگ فراوری ساخت و پنیر و کره و ماست و دوغ را در بسته بندی های شیک و مدل های متنوع سر سفره هایمان گذاشت.

مغازه لبنیاتی

هرچند علم و دنیای مدرن در جهت آسایش و رفاه انسان گام های بلندی برداشت ولی هنوز هم وقتی چشم هایمان را می بندیم و بوی شیر تازه را استشمام می کنیم و کره محلی را روی نان می گذاریم و طعم بی نظیرش را می چشیم و از پنیرهای محلی و روستایی در سفره های صبحانه مان استفاده می کنیم و خامه و سرشیر را در لقمه های کودکان می پیچیم، علاوه بر لذت از طعم و عطر شان، خیال مان نیز از بابت طبیعی بودن شان راحت است.

و همین امر سبب شده است که امروزه با وجود تنوع زیاد در محصولات لبنی کارخانه ای مردم دلشان یک صبحانه سالم و سنتی بخواهد و بروند سراغ این محصولات. این مطلب از صف های طویل و طولانی کنار مغازه های لبنی سنتی به خوبی فهمیده می شود.

به هر حال اگر شما هم خواستید طعم و مزه طبیعت را مهمان سفره همشهری هایتان در هر جای ایران عزیز که هستید نمایید، ما در این مقاله به شما کمک می کنیم تا با مواد و تجهیزات و میزان سرمایه و نحوه کار مغازه لبنیاتی بیشتر آشنا شوید.

داشتن مهارت

اولین گام برای شروع کار لبنیات، مهارت و علم کافی است، واضح است که برای موفق شدن در هر شغلی و از جمله ایجاد مغازه لبنیاتی شما باید مهارت و علم کافی در این کار را داشته باشید و تمام محصولات لبنی را به خوبی بشناسید.

مهارت هایی از جمله اشنایی با تولید و ساختار شیر خام، و نحوه درست و اصولی فراوری شیر، آشنایی با بهداشت و کیفیت شیر و…. از جمله فنونی است که شما حتما باید آن را فرا بگیرید.

اگر شما دانش این کار را داشته باشید می توانید مشتری های خود را با معرفی محصول با کیفیت و خوب راضی نگه دارید.

شما با علم و دانش در زمینه کارتان می توانید خودتان بهترین تبلیغ برای مغازه تان باشید.

سرمایه مورد نیاز

با مشورت و استفاده از تجربیات افراد آگاه و خبره در زمینه راه اندازی مغازه لبنیاتی برآورد هزینه کلی راه اندازی مغازه به طور متوسط بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون تخمین زده می شود. جزئیات این برآورد هزینه به شرح زیر است:

برای خرید سردخانه و شوکر جهت نگهداری محصول در ابعاد ۲ در ۳ در ارتفاع ۲/۲ متر ساخته‌شده از ساندویچ پنل به ضخامت ۸ سانتیمتر، به همراه یک سری کمپرسور – کندان سور و اپراتور ۲ اسب کلترون؛ مبلغ ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نیاز دارید.

مخزن تبدیل خامه به کره ۱۵۰ کیلویی پروسس ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

وت دریافت شیر خام ۵۰۰ لیتری از جنس SS 304 ضخامت ۲ میل به همراه باسکول ۵۰۰ کیلویی ساخت شرکت توزین الکتریک تک لودسل ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتا ۳ میلیون

آیس بانک ۵۰۰ لیتری تمام استیل با کمپرسور و کندان سور ۵/۱ اسب ۶ میلیون ۵۰۰ هزارتا ۷ میلیون

شیر سردکن ۵۰۰ لیتری تمام استیل دارای کمپرسور و کندان سور ۱ اسب و همزن ۶ میلیون تومان

مخزن پروسس ۵۰۰ لیتری از جنس SS 304 ورق داخلی ۳ میل، شانه تخم‌مرغی ۲ میل و روکش ۵/۱ میل دارای الکتروموتور گیربکسی و همزن تمام استیل ۹ میلیون تومان

خمیرگیر استیل ۴۰ کیلویی جهت تولید کره از خامه زیر سپراتوری یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

دیگ بخار ۲۵۰ کیلویی جهت دما دهی به مخزن پروسس با لوله‌های آتش‌خوار ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

پمپ انتقال محصول تمام استیل ۲ تنی ۲ میلیون تومان

خب اینها دستگاهها و تجهیزات اولیه راه اندازی مغازه لبنیاتی می باشد.

اما علاوه بر اینها شما نیاز به محل و جایی برای راه اندازی و کار گذاشتن دستگاهها دارید و به عبارت دیگر شما باید یک مغازه اجاره یا رهن و یا خریداری نمایید که براورد این قسمت از هزینه ها با توجه به شهر محل سکونت و محله تان و نیز نوع قرارداد ملک متغییر است.

اگر محل مورد نظر برای راه اندازی مغازه لبنیاتی را از خودتان دارید در راه‌اندازی این شغل تردید نکنید وگرنه باید برای اجاره مغازه نیز تا‌۵۰ میلیون پیش پرداخت و ماهیانه ۴-۶ میلیون تومان در ماه برای یک مغازه ۳۰ متر مربعی هزینه کنید.

برای ساخت دکوراسیون و تزئینات داخل مغازه و نصب کولر گازی و هواکش مطلوب هم بین هفت تا ۱۰ میلیون تومان سرمایه نیاز است.

مرحله بعد گرفتن پروانه کسب و مجوزهای قانونی است که کار زیاد مشکلی نیست و در عرض چند هفته می‌توان این مرحله را طی کرد.

هزینه انرژی های مصرفی هم حداقل ماهیانه یک میلیون تومان می‌شود باید در نظر داشت و از طرف دیگر به آن حقوق حداقل دو کارگر با حقوق حداقل یک میلیون و در ماه را نیز باید اضافه کرد.

داشتن مهارت و سرمایه لازم برای راه اندازی مغازه لبنیاتی جزو اصول مهم و اولیه این کار است و بعد از آن این شخصیت و علاقه و پشتکار خود شماست که می تواند میزان موفیت تان را تعیین نماید.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است این کار در شهر های بزرگ که مردم کمتر به لبنیات طبیعی و دست ساز دسترسی دازند؛ موفقیت بیشتری داشته باشد تا شهر هایی که کوچک هستند و یا در حوالی آنها روستاهایی هستند که دسترسی به این محصولات را بیشتر می کند.

البته در حالت کلی و عمومی چه محصولات طبیعی و چه غیر طبیعی از نظر مردم آنچه که مهم است رعایت بهداشت در این کار است.