آموزش ۹ غذای رژیمی آسان و کم هزینه

  • انتشار: ۲۵ جدی ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 74272

قبل از آشنا شدن با چند نوع غذای رژیمی آسان بهتر است بدانیم، غذای رژیمی به چه نوع غذاهایی گفته می شود.

اگر بخواهیم یک تعریف کلی از غذای رژیمی داشته باشیم باید بگوییم که غذایی که در ضمن سالم بودن، باعث جلوگیری از چاقی یا حتی لاغری افراد شود، و حاوی سبزیجات، صیفی جات، میوه جات و پروتئین کافی باشد.

برای استفاده از غذای رژیمی لزوما نباید چاق باشید، یا حتی به بیماری هایی نظیر کلسترول و قند بالا دچار باشید، سلامت ماندن شما بهترین دلیل برای استفاده از غذای رژیمی است.

غذای رژیمی آسان

از سوی دیگر، غذای رژیمی باید به سادگی و آسانی قابل تهیه باشد، و مواد مورد نیاز آن در دسترس باشد، به همین جهت از شما می خواهیم با ما همراه باشید و با چند نوع غذای رژیمی آسان آشنا و آنها را در لیست غذاهای خود قرار دهید.

کباب تابه ای با سبزیجات بدون روغن

برای داشتن یک غذای رژیمی آسان ، خوشمزه و سالم کباب تابه ای اولین گزینه است. شما می توانید سبزیجاتی مثل کدو و هویج و گل کلم و سیب زمینی و لوبیا سبز رو شسته و خرد کنید، و بعد کباب تابه ای تان که شامل گوشت چرخ شده، پیاز آب گرفته و نمک و فلفل است را با مقداری خیلی کمی از روغن سرخ کنید، سپس سبزیجات خرد شده را روی کباب تابه ای گذاشته و در ماهیباته را ببندید و شعله گاز را خیلی کم کنید که سبزیجات بخارپز شوند.

رول کوکو سبزی

هرچند انواع کوکوها را می توان در دسته بندی غذاهای رژیمی آسان گنجاند اما رول کوکو سبزی می تواند به لحاظ ظاهر زیبایی که دارد، سفره پذیرایی شما را زیباتر نماید. پخت کوکوسبزی زمان زیادی نمی گیرد و طعم بی نظیری دارد. برای تهیه رول کوکوسبزی ابتدا تخم مرغ و سبزی کوکو و کمی آرد را مخلوط نمایید، سپس ادویه های دلخواه را به آن اضافه نموده و در قالب مخصوص بریزید و داخل فر از قبل گرم شده بگذارید. پس از اینکه زمان پخت را گذراند، آن را از قالب خارج کرده و مواد میانی را به دلخواه روی کوکو پهن کنید و کوکو را رول کنید. به همین سادگی به همین خوشمزگی

املت کبابی رژیمی

برای داشتن یک املت رژیمی خوشمزه نیاز به مقداری اسفناج بخارپز شده و گوجه فرنگی دارید. دقت کنید که گوجه ها کمی سفت باشند، داخل گوجه ها را خالی کنید و توی آن را با اسفناج بخارپز شده پر نمایید. پس از آن یک عدد تخم مرغ روی هر کدام از گوجه ها بشکنید و نمک و فلفل را اضافه کنید، و بگذارید داخل فر تا گوجه ها کبابی و نرم شوند و تخم مرغ بپزد.

خوراک عدس و سیب زمینی

داخل ماهیتابه روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید، پیاز و سیر و سیب زمینی ها را ریز خرد کنید و به روغن اضافه کنید، با حرارت ملایم تفت دهید تا مواد نرم شوند سپس برنج پخته، جوانه عدس، نمک و مقداری فلفل اضافه کنید و تفت دهید خوراک را در ظرف بریزید و همراه با ماست میل نمایید.

دیپ پیاز

پیاز را ریز خرد و بمدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه تفت دهید تا رنگ آن طلایی قهوه ای شود و سپس اجازه بدید تا به دمای اتاق برسد. پس از آن پیازهای تفت داده شده را با خامه ترش و پنیرخامه ای و سرکه و پیازچه ریز خرد شده و نمک و فلفل مخلوط نمایید. دیپ را به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا خود را بگیرد.

دیپ را می توانید تا ۲ روز در فریزر نگهداری نمایید. دیپ پیاز را می توانید را چیپس سرو نمایید.

سالاد تخم مرغ رژیمی

کمی پیازچه را پس از شستن خرد نمایید. برگ کاری، دانه خردل و دانه زیره سبز را داخل روغن بریزید و تفت بدهید. پیازچه، نمک و فلفل را اضافه کنید. پس از ۱ دقیقه تخم مرغ پخته خرد شده را اضافه کنید و حدود ۵ دقیقه همه مواد را تفت دهید سپس از روی حرارت بردارید و سرو کنید.

سوپ جو با مرغ رژیمی

سینه مرغ را شسته و خرد کنید، پیاز و سیر را رنده کرده و همراه مرغ، جوپرک و نمک و فلفل و پودر سیر روی حرارت ملایم قرار دهید. وقتی مواد کمی آب انداخت به آن ۵ پیمانه آب اضافه کنید و اجازه دهید تا با آب بپزند. پس از ۱ ساعت هویج خرد شده، کرفس خرد شده و برگ کرفس را اضافه کنید در قابلمه را بگذارید و با حرارت ملایم اجازه دهید سوپ بجوشد و جا بیفتد در انتهای پخت آبلیمو و زعفران را اضافه کنید.

طاس کباب گیاهی

سیب زمینی، هویج، به، سیب و پیاز را به شکل دلخواه و ترجیحا حلقه ای خرد کنید، سه قاشق آب را به همراه ۲ قاشق روغن داخل ظرف بریزید. مواد را لایه لایه کف ظرف بچینید روی هر لایه کمی زعفران، نمک، آلو، کشمش، گردو و فلفل بپاشید، نصف لیوان آب روی آن ریخته و بگذارید به مدت ۱ تا ۲ ساعت بپزد. هنگام سرو طاس کباب روی آن پودر دارچین بپاشید.

لوبیا پلو گیاهی

سویا را به مدت نیم ساعت در آب گرم خیس و سپس آبکش و خشک نمایید. و سپس در مقداری کره یا روغن تفت دهید و کمی آبلیمو و نمک و فلفل به آن اضافه کنید

لوبیا را بعد از آب پر کردن با نمک و آب کاملا سرخ کنید و در پایان رب و رعفران به آن اضافه کنید و گوجه فرنگی پوره شده را به آرامی به آن بیفزایید. شعله را ملایم کرده و سویای سرخ شده را اضافه کنید. برنج را به مرحله آبکشی برسانید و از مواد به صورت لایه به لای برنج استفاده کنید.