طرز تهیه فلفل خانگی تند و خوشمزه!

  • انتشار: ۱۱ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 79531

با شروع فصل سرما بسیاری از کدبانوها مایلند برای روزهای سرد سال که معمولا برخی از مواد و سبزیجات بصورت تازه موجود نمی باشند، آنها را در منزل تهیه، خشک و نگهداری نمایند، فلفل و مشتقات مربوط به آن یکی از این موارد است. در این مقاله همراه شما هستیم با طرز تهیه فلفل خانگی.

خواص و فوائد فلفل

برای شناخت خواص فلفل بهتر است بدانید که فلفل طبعی گرم دارد و از این رو برای کم خونی بسیار مناسب است، همچنین برای افرادی که دارای طبعی سرد هستند مصرف فلفل توصیه می شود، همچنین فلفل سرشار از ویتامین c است که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و این امر سبب استحکام لثه ها شده و باعث افزایش سیستم ایمنی بدن می شود.

طرز تهیه فلفل خانگی

از سوی دیگر فلفل خاصیت ضد درد بودن بودن دارد و باعث کاهش درد در بدن می شود و اگر در بازار چسبی به نام چسب فلفل دیدید تعجب نکنید و بدانید که این چسب با استفاده از فلفل به منظور کاهش درد طراحی شده است.

گفته شده است که استفاده از فلفل بصورت موضعی می تواند برای جلوگیری از خونریزی هم مفید باشد. در کنار این موارد، بخاطر داشته باشید که مصرف بیش از اندازه فلفل می تواند باعث سوزش سر دل شود و یکی از عوامل تشدید بیماری هایی نظیر سرطان نیز می باشد. در مرحله بعد می رویم سراغ طرز تهیه فلفل خانگی

طرز تهیه فلفل خانگی

همانطور که می دانید فلفل به دو صورت فلفل سیاه و فلفل قرمز در بازار موجود می باشد. هر دوی این فلفل ها در نوع پودری و نیز بصورت گیاه قابل استفاده می باشد. اگر مایل باشید که پودر فلفل را در منزل تهیه کنید و پودرهای بازاری موچود را نمی پسندید پس باید دست به کار شوید و اول از همه بازار بروید برای خرید فلفل های تازه و با کیفیت. البته برخی ها هم از قبل دست به کار شده اند و فلفل ها را در گلدانی کاشته اند و در منزل در دسترس دارند، به هر حال باید فلفل هایی که قرمز و کاملا رسیده هستند را انتخاب کرده و مطمئن شوید که بریدگی و لک نداشته باشند.

حالا فلفل ها را کاملا و بصورت کاملا تمیز بشوئید تا از هرگونه غبار و آلودگی و احیانا سموم تمیز و پاک شوند.

در ادامه مطلب طرز تهیه فلفل خانگی و پس از اینکه فلفل ها را شستید باید بدانید که فلفل ها پس از شسته شدن باید خشک شوند. چند روش برای خشک کردن فلفل ها وجود دارد که ما به شما می گوییم:

خشک کردن فلفل به روش سنتی

در خشک کردن فلفل به روش سنتی باید دقت کنید که جریان هوا در خشک کردن فلفل تان تأثیرگذار است، در این روش فقط در اب و هوای خشک می توانید فلفل را خشک کنید اگر شما در آب و هوای مرطوب بخواهید ففل خشک کنید نتیجه خیلی مطلوب نخواهد بود، و فلفل های شما بسیار نرم می شود پس توجه به آب و هوا داشته باشید همچنین از طریق «اپ» های هواشناسی و یا از طریق پیگری اخبار هواشناسی رادیو و تلوزیون و یا روزنامه ها هوای چند روز آینده را حتما بررسی کنید که لااقل ۳ روز گرم و آفتابی را داشته باشید.

پس از بررسی های لازم با استفاده از یک چاقوی تیز اقدام به بریدن فلفل ها نمایید و آنها را بصورت عمودی به دو نیم تقسیم کنید و دانه های داخل فلفل را بیرون بیاورید. (طرز تهیه فلفل خانگی)

پس از انجام این کار و بریدن فلفل ها و خارج کردن دانه های آن، فلفل های بریده شده را روی ورقه آلومینیومی و زیر نور مستقیم خورشید قرار دهید. اگر دسترسی به نور مستقیم خورشید و محیط خارجی دارید بهتر است بدانید که این بهترین حالت برای خشک کردن فلفل است اما اگر حیاط یا بالکن ندارید و نمی توانید از محیط بیرون بهره ببرید می توانید فلفل ها را پشت پنجره و مقابل نور خورشید بگذارید.

بعد از ۸ ساعت و یا حتی پس از گذشت یک روز طرف دیگر فلفل ها را برگردایند تا آن طرف نیز خشک شود.

اگر قرار است شب فلفل های شما بیرون از فضای منزل باشد حتما روی آن با یک پارچه یا تور تمیز بپوشیانید تا خیال تان راحت باشد که حشرات موذری به آن دسترسی ندارند و صبح روز بعد پارچه را بردارید تا کاملا مطمئن شوید که خشک شده اند.

برای اینکه تشخیص دیهد که قلفل هایتان خشک شده یا نه می توانید یکی از آنها را با دست بشکیند اگر به راحتی خورد شد به این معنی است که کاملا خشک شده است ولی اگر هنوز احساس نرمی داشتید باید باز هم صبر کنید.

اگر فلف های شما خورد شده بود می توانید آنها را در آسیبا ریخته و فرایند پود رکردن آن را شروع کنید.

به همین راحتی شما فلفل خانگی درست کردید.

خشک کردن فلفل با استفاده از فر اجاق گاز

برای اینکه بتوانید فلفل ها را در دمای فر اجاق گاز منزل تان خشک کنید همه مراحل شستشو و خارج کردن دانه های فلفل را انجام دهید و پس از آن فر اجاق گاز با در درجه ۷۹ درجه سیلسیوس و یا همان ۱۷۵ درجه فارنهایت روشن کنید تا فضای فر گرم شود. این دما تقریبا حدود ۴۰ درجه سانتی گراد گرما خواهد داشت که یک دمای ایده آل برای خشک کردن فلفل می باشد.

یک ورقه آلومنیومی را روی سینی فر پهن کنید فلفل هایی را که بصورت عمودی برش زده اید و دانه های آن را خارج کرده اید بصورت یک لایه روی ورقه آلومنیومی و داخل سینی فر بچینید.

سینی را داخل فر بگذارید و ۶ الی ۸ ساعت زمان دهید. در این فاصله اگر مایل باشید می توانید در فر را باز کرده و ففل ها را جابجا کنید و برگردانید. پس از این مدت فلفل ها به آرامی شروع به قهوه ای شدن م یکنند و این به معنای این است که فرایند خشک شدن آنها شروع شده است. مدت زمان خشک شدن فلفل بستگی به اندازه و سایز آنها دارد.

پس از اینکه فلفل ها خشک شدند می توانید آنها را در اسیاب ریخته و پودر کنید.

اکنون فلفل خانگی شما آماده است!