خواص سندلوس چیست + راههای تشخیص سندلوس اصل

  • انتشار: ۱۲ قوس ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 71706

سندلوس صمغ یک نوع درخت است. رنگ آن زرد و شفافیت خاصی دارد. سندلوس یک رزین مصنوعی است. رزین، ترکیبی طبیعی یا مصنوعی است که در صنعت و معماری کاربرد زیادی دارد.

به گزارش خبرگزاری اطلس، سندلوس های مرغوب از آلمان به شکل شمش وارد شهر های زیارتی می شود. بعد از آن که به این شمش ها شکل دادند، آن ها را به صورت تسبیح به رنگ ها و اندازه های مختلف درست کرده وارد بازار می کنند.

تشخیص این که سندلوسی اصل است یا بدل کار بسیار دشواری است. این کار فقط در مراکز معتبر اخترشناسی قابل انجام است و فقط افرادی که سال ها در این زمینه کسب مهارت کرده اند می توانند به اصل و بدل آن پی ببرند.

در گذشته مرغوب ترین و قدیمی ترین نوع سندلوس از کشور آلمان وارد بازارهای جهان می شد اما مدت زیادی است که این امر متوقف شده است. در حال حاضر سندلوس ترک با کیفیتی متفاوت از نوع آلمانی آن، وارد بازار می شود.

خاصیت های سندلوس از نظر فیزیکی

  • دارای قابلیت تراش خوردن هستند
  • زیبایی فوق العاده ای دارند
  • حرارت بالا را تحمل می‌کنند

انواع سندلوس از لحاظ فیزیکی

شکل سندلول اصل با نزدیک کردن آتش به آن، تغییری نمی کند. در این شرایط کمی از رنگ سندلوس دچار دگرگونی می شود. سندلوس هایی که با آتش تغییر حالت می دهند از انواع بدل این رزین می باشند.

در نوع اول هنگام مواجهه با آتش نرم می شود. اما نوع دیگر آن هنگامی که روی آتش قرار بگیرد خود را جمع می کند.

خواص درمانی سندلوس

از سندلوس در داروها استفاده می‌شود. اثر فوق العاده ای برای جلوگیری از خونریزی دارد. سرماخوردگی به وسیله آن بر طرف می‌شود. تاثیر فراوانی برای درمان خونریزی بینی و بند آوردن خونریزی در جراحت ها دارد.

بهترین درمان برای اسهال خونی و همچنین خون بالا آوردن است. از آن برای استحکام لثه نیز استفاده می‌شود و داروی خوبی برای درد دندان است.

اگر قسمت هایی از بدن دچار آماس و تورم باشند سندلوس را داغ کرده بر روی موضع مورد نظر بگذارند، سپس آن را ببندند این کار می‌تواند برای بهبود ورم بسیار مفید باشد.

خواص سندلوس
سندلوس اصلی دارای خواص بیشماری است

راه های تشخیص سندلوس

از راه هایی که برای تشخیص نوع اصل آن از بدل می‌توان اشاره کرد عبارتند از:

از سندلوس نوعی بوی تند متصاعد می شود، این بوی مخصوص می تواند یکی از از راه های تشخیص اصل از بدل این رزین باشد. این بو را زمانی استشمام می کنید که سندلوس خود را آنقدر بمالید تا گرم شود. بعد از گرم شدن بوی آن بر می خیزد.

این بو برای آن دسته افرادی که در خصوص سنگ های زینتی و رزین ها مهارت دارند کاملا شناخته شده است. این بو را در شمش های قدیمی می توان به وضوح بیشتری احساس کرد.

سندلوس اصل، اگر با حرارت مواجه شود مقاومت زیادی از خود نشان نمی دهد. این رزین را نمی توان با سوزن داغ و یا آتش سوراخ کرد.

از دیگر روش های تشخیص نوع اصل سندلوس از بدل آن، می توان به درخشش و زیبایی فوق العاده این رزین اشاره کرد. این درخشش می تواند کمک زیادی برای تشخیص اصالت آن بکند.

معرفی چند نوع سندلوس

در ادامه این مطلب به معرفی دو سندلوس موجود در بازار و قیمت احتمالی آن پرداخته شده است.

سندلوس آبی دو پوسته

این تسبیح بسیار زیباست. رنگ آبی- بنفش دارد. در حالت عادی رنگ آبی نفتی دارد و در مقابل نور به رنگ آبی فوق العاده زیبایی قابل مشاهده است. قیمت این نوع در بازار حدود پانصد هزار تومان می باشد.

سندلوس کهربایی رنگ

یکی از مرغوب ترین و زیباترین انواع سندلوس موجود در بازار است. رنگ زرد کهربایی دارد و قیمت احتمالی آن ششصد هزار تومان می‌باشد.

البته قیمت های موجود در بازار می‌توانند بسیار متفاوت از مبالغ ذکر شده باشند.

سندلوس ناب

سندلوس یک رزین صنعتی است که تولید آن به راه ها و روش های شیمیایی قابل انجام است. شمش های سندلوس قدمت زیادی دارد.

این رزین، به کهربا بسیار شباهت دارد و اگر بگوییم یک کپی از کهربا است که با اصل آن مو نمی زند بیراه نگفته ایم. کهربایی با قیمتی بسیار مناسب.

از صد سال پیش تا امروز، شمش های زیبا و متنوعی از این ماده ساخته و وارد بازار شده است. مرغوبیت و
کیفیت و همچنین قیمت شمش های قدیمی بسیار بیشتر از شمش های جدید می‌باشد. در ایران برای ساخت تسبیح از این ماده استفاده می‌شود.

تسبیح سندلوس را معمولا برای اینکه در دست بگردانند استفاده می کنند. گرداندن در دست باعث شفاف تر شدن هر چه بیشتر دانه های تسبیح می گردد.

رنگ های سندلوس، سبزر، زرد، قرمز و آبی می باشد. در این میان رنگ سبز و آبی از مقبولیت بیشتری نزد مردم برخوردار است.

انواع تسبیح

این دانه های رنگی دوست داشتنی زینت بخش دست پدرها و پدربزرگ ها و سجاده های ما هستند.

تسبیح اصلی

تسبیح اصی همان تسبیح معروفی است که سی و سه دانه دارد و برای ذکر تسبیحات حضرت زهرا از آن استفاده می‌کنیم.

تسبیح معمولی

این تسبیح را نیز همه دیده اید، همان تسبیح صد دانه ای که در سه دسته کنار هم به بند کشیده شده اند. سه دسته که هر کدام سی و سه تا هستند و دو عدسی که هر دسته را از دیگری جدا کرده است.

تسبیح هزار تایی

این نوع تسبیح به دانه های زیادی که دارد معروف است. کار شما را راحت کرده است. مخصوص نذرهای هزار تایی است.

تسبیح تربت

این نوع تسبیح به صورت انحصاری فقط در کربلای معلی تولید و از آنجا به اقصی نقاط جهان پخش می‌شود. این تسبیح ها عطر خاصی دارند که بوی آن با همه خاک ها متفاوت است.

کافی است یک بار تسبیح تربت را در دست بگیرید. کمی روی آن بدمید و بوی آن را استشمام کنید. متوجه خواهید شد که عطری منحصر به فرد دارد.

این تسبیح ها اگر چه قیمت کمی دارند اما ذکر گفتن با آنها ثواب زیادی دارد. حتی همراه داشتن آن نیز ثواب دارد.

تسبیح ام البنین

یکی از تسبیح های محبوب که طرف داران زیادی دارد تسبیح حضرت ام البنین است. تسبیحی رنگارنگ و زیبا که به دلیل همین زیبایی افراد زیادی مشتاق داشتن آن هستند.