کوریای شمالی بار دیگر رزمایش حمله اتمی برگزار کرد

  • انتشار: ۱۲ سنبله ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 151721

ارتش کوریای شمالی در واکنش به اقدامات امریکا و کوریای جنوبی بار دیگر رزمایش حمله اتمی برگزار کرد.

ارتش کوریای شمالی به فاصله سه روز، دومین رزمایش برای شبیه‌سازی حمله اتمی تاکتیکی به کوریای جنوبی را به عنوان هشداری به رزمایش‌های نظامی آمریکا در منطقه، برگزار کرد.

سه روز بعد از رزمایش حمله اتمی تاکتیکی کوریای شمالی در واکنش به رزمایش‌های نظامی آمریکا و کوریای جنوبی، ارتش پیونگ‌یانگ بار دیگر این رزمایش را تکرار کرد.

دولت کوریای شمالی بامداد یکشنبه اعلام کرد که رزمایشی را برای شبیه‌سازی حمله اتمی تاکتیکی به کوریای جنوبی و به عنوان هشداری به رزمایش‌های نظامی آمریکا در منطقه، برگزار کرده است.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، در بیانیه پیونگ‌یانگ آمده است: «در سحرگاه دوم سپتامبر تمرین شلیک برای حمله هسته‌ای تاکتیکی شبیه‌سازی شده، برای هشدار به دشمنان درباره خطر واقعی جنگ اتمی، انجام شد».

کوریای شمالی ضمن موفق توصیف کردن این رزمایش حمله اتمی تاکتیکی، توضیح داد که ۲ موشک کروز راهبردی دوربرد با کلاهک‌های هسته‌ای مشقی شلیک کرده که هر کدام مسافت ۱۵۰۰ کیلومتری را در حدود ۷ هزار ۶۰۰ ثانیه پرواز کرده و در ارتفاع از پیش تعیین‌شده ۱۵۰ متری هدف منفجر شدند.

طبق این گزارش، پیونگ‌یانگ جدیدترین رزمایش بزرگ بین واشنگتن و سئول را که شامل حداقل یک بمب‌افکن راهبردی آمریکایی، محکوم کرده و آن را نشانه علنی طرح‌های رویارویی نظامی علیه کوریای شمالی دانست.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟