گزارش‌ها از گسترش اشغال ۷۰ درصدی غزه خبر می‌دهد

  • انتشار: ۲ سرطان ۱۴۰۵
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 267010

رسانه‌های منطقه‌ای گزارش داده‌اند که ارتش اسرائیل دامنه حضور نظامی خود را در نوار غزه افزایش داده و اکنون حدود ۷۰ درصد از مساحت این منطقه را تحت کنترل دارد. بر اساس این گزارش‌ها، پیشروی نیروهای اسرائیلی به‌گونه تدریجی و کم‌سر و صدا ادامه یافته است.

خبرگزاری مهر به نقل از «معا» نوشته است که هم‌زمان با تمرکز توجهات جهانی بر تحولات ایران و لبنان، ارتش اسرائیل در غزه مسیرها و مواضع نظامی تازه ایجاد کرده و ساحات بیشتری را به تصرف خود درآورده است.

در گزارش آمده است که مقام‌های نظامی اسرائیل، عدم پایبندی حماس به مفاد آتش‌بس را دلیل این اقدامات عنوان کرده‌اند. با این حال، منتقدان می‌گویند تل‌آویو نیز در گذشته به تعهدات آتش‌بس پایبند نبوده و ادامه عملیات نظامی، وضعیت غیرنظامیان در غزه را پیچیده‌تر ساخته است.

برآوردهای مطرح‌شده در محافل نظامی اسرائیل نشان می‌دهد که احتمال گسترش بیشتر ساحات تحت کنترل این کشور در ماه‌های آینده وجود دارد. هم‌زمان، عملیات هدفمند علیه نیروهای حماس و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطینی نیز ادامه یافته است.

نوار غزه که یکی از پرتراکم‌ترین مناطق جهان از نظر جمعیت به شمار می‌رود، در سال‌های اخیر بارها شاهد درگیری‌های گسترده بوده و گسترش کنترل نظامی بر بخش‌های وسیع آن می‌تواند پیامدهای انسانی و امنیتی تازه‌ای در پی داشته باشد.

نظرات(۰ دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *