اتحادیه اروپا ۲۰ میلیون یورو به سازمان بینالمللی مهاجرت داد
- انتشار: ۲ سرطان ۱۴۰۵
- سرویس: اخبار مهاجرین
- شناسه مطلب: 267084
اتحادیه اروپا اعلام کرده است که ۲۰ میلیون یورو بودجه تازه را در اختیار سازمان بینالمللی مهاجرت (IOM) قرار میدهد تا خدمات برای بیجاشدهگان داخلی و عودتکنندهگان در افغانستان گسترش یابد. این کمک در حالی اعلام میشود که افغانستان همچنان با یکی از بزرگترین بحرانهای بشری جهان روبهرو است و موج بازگشت مهاجران، فشارها بر جوامع محلی را افزایش داده است.
در اعلامیه اتحادیه اروپا که روز سهشنبه، ۲ سرطان منتشر شد، آمده است افزایش شمار عودتکنندهگان، وضعیت شکننده انسانی را پیچیدهتر ساخته است. بسیاری از بازگشتکنندهگان پس از سالها مهاجرت، اکنون در ساحاتی با امکانات محدود و فرصتهای اندک کاری مستقر میشوند.
سازمان بینالمللی مهاجرت گفته است این بودجه برای تقویت معیشت خانوادهها، حمایت از کسبوکارهای کوچک و بهبود دسترسی به خدمات اساسی در مناطق با میزان بلند بازگشت هزینه خواهد شد. هدف این برنامهها کاهش آسیبپذیری اقتصادی و کمک به ادغام دوباره عودتکنندهگان در جوامع میزبان عنوان شده است.
بر اساس معلومات منتشرشده، بخشی از این کمکها به خدمات حفاظت، حمایتهای صحی، مشاورههای روانی و برنامههای بازسازی در ساحات پر بازگشت اختصاص مییابد. نهادهای امدادرسان میگویند نیازهای بشری در بسیاری از ولایتها همچنان گسترده است.
آمار سازمان بینالمللی مهاجرت نشان میدهد که تنها در سال ۲۰۲۵ بیش از ۲.۸ میلیون مهاجر بدون اسناد از ایران و پاکستان به افغانستان بازگشتهاند. شمار زیادی از این افراد با مشکلات جدی اقتصادی و اجتماعی مواجهاند؛ در حالی که اداره طالبان تاکنون برنامه جامع و شفاف برای مدیریت پایدار این موج بازگشت و ایجاد فرصتهای کار و خدمات عمومی ارائه نکرده و این موضوع نگرانیهای گستردهای را در میان باشندهگان و نهادهای امدادرسان برانگیخته است.
نظرات(۰ دیدگاه)