گفت‌وگوی پاکستان و روسیه درباره تهدیدات افغانستان

  • انتشار: ۲ سرطان ۱۴۰۵
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 267067

مقامات ارشد پاکستان و روسیه در دوازدهمین نشست گروه کاری مشترک مبارزه با تروریسم در اسلام‌آباد، تهدیدات امنیتی منطقه به‌ویژه خطرات ناشی از افغانستان را محور اصلی گفت‌وگوهای خود قرار دادند. دو طرف درباره پیامدهای فعالیت‌های تروریستی برای کشورهای همسایه و ثبات منطقه تبادل نظر کردند.

ریاست هیئت پاکستان را «محمد خالد خان جمالی» معاون وزارت خارجه این کشور و هیئت روسیه را «دیمیتری لیوبینسکی» معاون وزیر خارجه روسیه بر عهده داشتند. بر اساس اعلام وزارت خارجه پاکستان، بخش عمده مذاکرات به بررسی تهدیدات تروریستی منطقه‌ای و ارزیابی سطح همکاری‌های دوجانبه در این زمینه اختصاص یافت.

در این نشست، دو کشور راه‌های گسترش همکاری در چارچوب نهادهای منطقه‌ای و بین‌المللی، به‌ویژه سازمان ملل متحد و سازمان همکاری شانگهای را نیز بررسی کردند و بر تقویت هماهنگی‌ها برای مقابله با تروریسم تأکید نمودند.

تمرکز ویژه بر افغانستان در حالی صورت می‌گیرد که نگرانی‌ها درباره فعالیت گروه‌های تندرو در این کشور همچنان ادامه دارد. اداره طالبان بارها حضور و فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان را رد کرده و گفته است اجازه نمی‌دهد از خاک این کشور علیه دیگران استفاده شود؛ با این حال، تداوم ابراز نگرانی از سوی کشورهای منطقه نشان می‌دهد که اعتمادسازی در این زمینه همچنان با چالش روبه‌رو است.

نظرات(۰ دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *