مرکز خبرنگاران: عزت‌الله زواب مدیر مسوول نشریه «مینه» پس از ۱۱۷ روز از بند طالبان آزاد شد

  • انتشار: ۱ جوزا ۱۴۰۳
  • سرویس: امنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 181884

مرکز خبرنگاران افغانستان گفته که عزت‌الله زواب، مدیر مسوول نشریه «مینه» در ننگرهار پس از ۱۱۷ روز از بند طالبان آزاد شده است.

مرکز خبرنگاران افغانستان روز سه‌شنبه، ۱ جوزا، با نشر اعلامیه‌ای نوشته که عزت‌الله زواب از زندان وزارت امور داخله طالبان در کابل آزاد شده است.

این مرکز افزوده است که زواب پیش از این به‌خاطر نوشتن و نشر شعری در ارتباط با منع تحصیل دختران تهدید شده بود، اما مقام‌های امنیتی طالبان به خانواده‌اش گفته‌اند که بازداشت طولانی مدت اخیر او به کار مجله و نویسنده‌گی‌اش ارتباط نداشته است.

این نهاد با استقبال از آزادی زواب می‌گوید که در زمینه اتهام وارد شده بر این خبرنگار و نویسنده باسابقه شفافیت وجود نداشته است.

در اعلامیه آمده است که زواب در ماه دلو سال گذشته در منطقه پل‌چرخی کابل از سوی جنگ‌جویان مرتبط با وزارت امور داخله طالبان به اتهام «حمل مشروبات الکلی و مواد نشه‌آور» بازداشت شده بود.

بازداشت و شکنجه خبرنگاران و نویسنده‌گان از سوی طالبان مورد تازه‌ای نیست.

پیش از این، مرکز خبرنگاران افغانستان در آستانه‌ «روز جهانی آزادی مطبوعات» نگرانی شدید خود را نسبت به تشدید محدودیت‌ها بر رسانه‌ها و خبرنگاران آزاد و ادامه بازداشت‌های گسترده آنان توسط طالبان در افغانستان ابراز کرده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟