درگیری میان نیروهای امنیتی پاکستان و تی‌تی‌پی؛ چهار سرباز و ۱۲ جنگ‌جو کشته شدند

  • انتشار: ۱۵ سنبله ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 152085

بربنیاد گزارش‌ها، در نتیجه درگیری‌ها میان ارتش و تحریک طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) در ولسوالی چترال ایالت خیبرپختون‎خواه، چهار نیروی امنیتی آن کشور و ۱۲ جنگ‌جوی تی‌تی‌پی کشته شده و شماری از آنان نیز زخمی ‌شده‌اند.

روزنامه دان روز چهارشنبه، ۶ سپتامبر، به نقل از ارتش پاکستان گزارش داده است که گروه بزرگی از «تروریست‌ها» مجهز به جدیدترین سلاح‌ها به دو پاسگاه نظامی واقع در نزدیکی مرز افغانستان در ولسوالی چترال حمله کردند.

این درگیری‌ها پس از آن آغاز شده است که ارتش پاکستان عملیاتی را مبنی بر عقب‌راندن جنگ‌جویان تی‌تی‌پی از ولسوالی چترال ایالات خیبرپختون‎خواه راه‌اندازی کرد.

در این گزارش آمده است: «حرکت و تمرکز هراس‌افگنان در مناطق گاوردش، پیتیگل، برگ متال و بتاش در ولایت‌های نورستان و کنر افغانستان قبلاً کشف و به موقع با حکومت موقت افغانستان در میان گذاشته شده بود.»

طبق گزارش، پاکستان از طالبان خواسته است تا به تعهدات خود عمل کنند و اجازه استفاده از خاک افغانستان علیه آن کشور را ندهند.

این در حالی است که صبح امروز گزارش‌هایی مبنی بر تصرف چندین روستا در ولسوالی چترال ایالات خیبرپختون‎خواه پاکستان توسط جنگ‌جویان تحریک طالبان پاکستانی نشر شد.

از دو سال به این‌سو، تحریک طالبان پاکستان حملات‌شان را در این کشور افزایش داده و تلفات زیادی به نظامیان و غیرنظامیان در آن کشور وارد کرده‌ است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟