تمنا زریاب پریانی:تا به‌رسمیت‌شناسی آپارتاید جنسیتی به اعتراض خود ادامه میدهم

  • انتشار: ۸ میزان ۱۴۰۲
  • سرویس:
  • شناسه مطلب: 154881

یک هفته پس از پایان اعتصاب غذایی تمنا زریاب پریانی، زن معترض اهل افغانستان در آلمان، اکنون او می‌گوید که دوباره خیمه تحصن برپا کرده است.

پریانی جمعه‌شب، ۷ میزان از آغاز دوباره اعتراضش به آنچه او آپارتاید جنسیتی در افغانستان از سوی طالبان می‌خواند خبر داده است.

در همین حال، پریانی افزوده است: «اگر کشورها بدون توجه به خواست ما به تعامل با طالبان ادامه دهند، دوباره اعتصاب غذایی می‌کنیم.»

وی با ابراز تأسف گفت که کشورها باوجود خواست معترضان مبنی بر قطع کمک‌های مالی به طالبان و ممنوعیت سفر مقامات‌شان، از تعامل با این گروه صحبت می‌کنند.

با این حال، پریانی تاکید کرد که تا به‌رسمیت‌شناسی آپارتاید جنسیتی و پایان «ظلم و‌ جنایت» بر مردم افغانستان به‌ویژه زنان به اعتراضش ادامه می‌دهد.

این در حالی است که به ادامه اعتصاب غذایی چندی‌ پیش شهروندان افغانستان در آلمان و‌ سویدن، شورای امنیت سازمان ملل متحد نشستی را در‌ مورد بررسی اوضاع افغانستان تشکیل داد.

در حاشیه این نشست، جلسه‌ای در مورد آپارتاید جنسیتی در افغانستان زیر اداره طالبان برگزار شد که در آن مقام‌های سازمان‌های معتبر حقوق بشری اشتراک داشتند و خواستار پایان دادن به این‌ پدیده در افغانستان شدند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟