میلر: رهایی شهروندان امریکا از بند طالبان در اولویتهای ما قرار دارد
متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده میگوید که رهایی شهروندان امریکایی از بند طالبان در افغانستان، از اولویتهای عمده واشنگتن است.
متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده میگوید که رهایی شهروندان امریکایی از بند طالبان در افغانستان، از اولویتهای عمده واشنگتن است.
تام وست، نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان با ولید الخریجی، معاون وزیر امور خارجه عربستان سعودی، ترکی بن فیصل السعود، سفیر پیشین عربستان در ایالات متحده، رهبری بنیاد شهزاد سلمان و شماری از مقامهای دیگر درباره افغانستان گفتوگو کرده است.
سرمنشی اتحادیه علمای جهان اسلام گفته است که از تمامی امکانات دست داشته خود استفاده میکنند تا حکومت طالبان را از حالت انزوای فعلی بیرون کنند.
سازمان همکاری اسلامی میگوید که تام وست، نماینده ویژه امریکا برای افغانستان با نماینده خاص این سازمان برای افغانستان دیدار و در مورد این کشور گفتوگو کرده است.
وزیر ایالتی پاکستان گفته است به طالبان افغانستانی باید پیامی فرستاده شود که هیچ گونه بازی دوگانه دیگر تحمل نخواهد شد.
ذبیحالله مجاهد، سخنگوی طالبان میگوید که حمله اخیر در ایالت خیبرپختونخوا، ربطی به «افغانستان ندارد و از طرف این کشور» انجام نشده است.
خواجه محمدآصف، وزیر دفاع پیشین پاکستان در واکنش به حمله انتحاری اخیر در ایالت خیبرپختونخوا این کشور میگوید که «منشاء تروریسم تنها در افغانستان است.»
جو بایدن، رییس جمهور امریکا با اشاره به حادثه ۱۱ سپتامبر و حمله نظامی این کشور به افغانستان میگوید که دلیل برای باقی ماندن واشنگتن در افغانستان وجود نداشت.
نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان میگوید که کشورش سیاست تعامل با طالبان را دنبال میکند.
جلیل عباس جیلانی، وزیر امور خارجه حکومت موقت پاکستان و رزا اوتونبایوا، نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد، در مورد افغانستان گفتوگو کردهاند.