ارتش پاکستان: حمله بر انجنیران چینی در افغانستان برنامه‌ریزی شده بود

  • انتشار: ۱۹ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 179923

پس از حدود دو ماه از حمله انتحاری بر کاروان انجنیران چینی در ایالت خیبرپختون‌خواه پاکستان، احمد شریف، یک مقام ارشد ارتش پاکستان مدعی شده است که این حمله در افغانستان زیر سلطه طالبان برنامه‌ریزی شده بود.

شریف این اظهارات را روز سه‌شنبه، ۱۸ ثور، در یک نشست خبری بیان کرده است.

در بیانیه ارتش پاکستان به نقل از شریف آمده است: «یک حادثه غم‌انگیز در ۲ مارچ در بیشام رخ داد که در آن یک بم‌گذار انتحاری موتر انجنیران چینی را که در سد داسو کار می‌کردند، هدف قرار داد که در نتیجه آن پنج شهروند چینی و یک پاکستانی کشته شدند.»

به گفته وی، عامل این حمله نیز یک افغانستانی بوده است.

این مقام ارتش پاکستان تصریح کرده است: «این حمله انتحاری به آن سوی مرز [افغانستان] ارتباط داشت. برنامه‌ریزی این عمل تروریستی در افغانستان انجام شده است. تروریست‌ها و کمک‌کننده‌گان آن‌ها هم از افغانستان کنترل می‌شدند.»

براساس گزارش دان، جنرال شریف هشدار داده است که ارتش پاکستان تسهیل‌گران این حمله را به «میز عدالت» خواهد ‌کشاند.

این در حالی است که ماه گذشته نیز مرکز مبارزه با تروریسم پاکستان مدعی شده بود که عامل حمله بر شهروندان چینی در خیبرپختون‌خواه یک شهروند افغانستان بوده است.

بربنیاد ادعای این اداره، موتر مملو از مواد منفجره مورد استفاده در این حمله مرگ‌بار در افغانستان آماده و از طریق گذرگاه مرزی چمن به پاکستان انتقال داده شده بود.

تا هنوز هیچ گروهی مسوولیت این حمله بر عهده نگرفته است.

تحریک طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) که بیشتر در ایالت خیرپختون‌خواه این کشور فعالیت دارد، دست داشتن در این حمله را رد کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟