روند سبز: طالبان بدخشانی از صفوف ارتش طالبان برکنار شده‌اند

  • انتشار: ۱۹ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: امنیت و حوادثتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 180012

جریان سیاسی روند سبز به رهبری امرالله صالح؛ معاون رییس جمهور در دولت پیشین از اخراج طالبان بدخشانی به صورت کامل از صفوف ارتش این گروه در بدخشان خبر داده و گفته است که تصفیه صفوف پولیس طالبان نیز در این ولایت نیز آغاز می‌شود.

این جریان سیاسی امروز چهاشنبه، ۱۹ ثور در اعلامیه‌ای گفته‌است که برکناری تمامی طالبان بدخشانی از صفوف ارتش، تنها در صفوف پولیس طالبان در این ولایت شماری طالبان محلی حضور دارند که تصفیه آنها هم آغاز شده است.

در این اعلامیه آمده‌است که قبل از اعتراضات مردمی در ولسوالی‌های درایم و ارگو، شمار کلی نیروهای غیرمحلی طالبان در بدخشان در تشکیلات فرقه ۲۱۹ عمر ثالث به هفت هزار و ۲۰۰ تن می‌رسید که بیشتر آن‌ها از ولایت‌های قندهار، زابل، ارزگان، قندوز، هلمند و دیگر ولایت‌های جنوبی بودند.

اعلامیه افزوده که طالبان محلی در صفوف ارتش طالبان در این ولایت هیچ صلاحیتی نداشتند و اکنون «همه برکنار شده‌اند»، اما در صفوف پولیس این گروه شماری از طالبان محلی حضور دارند که تصفیه آنها هم آغاز شده است.

بر بنیاد اعلامیه روند سبز، طالبان دو روز پیش فرمانده امنیه ولسوالی کوف را به دلیل نپذیرفتن «امر فیض‌آباد» برطرف کردند که اکنون به حالت «ناراضی» در ساحه است.

این جریان نتیجه گیری کرده که پولیس طالبان نیز قرار است از وجود طالبان محلی و بدخشانی تصفیه و خالی شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟