رهبر طالبان: سیاست حق ملاها و خلاف خواست جهان کفر است

  • انتشار: ۱۸ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 179870

هبت‌الله آخندزاده؛ رهبر طالبان در یک سخنرانی تازه گفته است که هدف «کشورهای کفری» جدایی دین از سیاست است. او افزوده که سیاست در کشورهای اسلامی حق علمای دین است و «باید آن را به دست آورند».

رهبر طالبان این سخنان را در یک سیمینار مربوط به مدارس دینی که روز شنبه، ۱۵ ثور از سوی وزارت تحصیلات عالی این گروه برگزار شده بود، بیان کرده‌است. تلویزیون ملی تحت کنترل طالبان بخشی از سخنان رهبر طالبان را منتشر کرده اما درباره مکان برگزاری این مراسم چیزی نگفته است.

ملا هبت الله گفته است: «جهان کفر می‌خواهد سیاست را از دین جدا کند که حتی در کشورهای اسلامی نیز علما در سیاست نقش نداشته باشند و اگر وارد سیاست شوند،‌ حتا در صحن مدرسه هم اجازه حرف زدن درباره دین را ندارد».

او افزوده که «سیاست حق علمای [دینی] است و باید این حق را به دست آورند» تاکید کرده که علما پشت نظام باشند هیچ کس علیه نظام بلند نمی‌شود.

اطاعت و جلوگیری از اختلافات

رهبر طالبان در بخش دیگر سخنان خود بر اطاعت از اوامر تاکید کرده و گفته که از اعضای کابینه طالبان «راضی» است که از فرمان او اطاعت می‌کنند.

او افزوده که دیگر اعضای طالبان نیز باید از «آمران» خود اطاعت کنند و از بروز اختلافات جلوگیری کنند. او به «نقش علما» در این راستا هم اشاره کرده و گفته که آنان می‌توانند از اختلافات و انحرافات جلوگیری کرده و نیز جلو سرکشی از فرامین را بگیرند.

عفو عمومی

ملا هبت‌الله در این سخنرانی خود به فرمان عفو عمومی اشاره کرده و گفته‌است: «از اول هم هدف ما افغان‌کُشی نبود و حالا هم اراده آزار و اذیت را نداریم اما کفار به این خوش هستند که ما به آن دچار شویم».

او افزوده که طالبان اراده انتقام گیری را ندارند؛ در حالی که پس از حاکمیت طالبان و صدور فرمان «عفو عمومی» از سوی رهبر طالبان، صدها مورد از انتقام‌جویی‌ها، بازداشت، شکنجه و آزار و اذیت نظامیان و مخالفان پیشین طالبان گزارش شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟