نامزدان ریاست جمهوری: انتخابات پس از توافق صلح با طالبان برگزار شود

  • انتشار: ۹ سرطان ۱۳۹۸
  • سرویس: انتخاباتتیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 65166

اعضای شورای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در دیدار با «تادامیچی یاماموتو»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کردند که انتخابات ریاست جمهوری باید پس از توافق صلح با طالبان برگزار شود.

به گفته مهمد شهاب حکیمی، هماهنگ کننده شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری، در دیدار اعضای این شورا با یاماموتو که در هفته جاری انجام شده است، سفرای برخی از کشورهای حامی افغانستان نیز حضور داشته اند.

وی اظهار داشت: «دیدگاه عمومی این است که باید اول صلح بیاید و بعد انتخابات به راه بیفتد که درآن صورت ما می‌توانیم که پس از انتخابات یک صلح نسبی داشته باشیم».

شیدا محمد ابدالی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری نیز بیان داشت: «در شرایط امروزی انتخاباتی را که همه مردم افغانستان در آن شرکت کند ممکن نیست، خوب است که روند صلح به نتیجه برسد و سپس انتخابات برگزار شود.»

به نوشته باشگاه خبرنگاران؛ شورای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری همچنین بار دیگر بر ایجاد  یک حکومت سرپرست تا زمان برگزاری انتخابات تاکید کردند.

گفتنی است که سه ماه دیگر به برگزای انتخابات ریاست جمهوری زمان باقی مانده است. تعدادی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری پیش از این تهدید کرده بودند که اگر اصلاحات لازم در انتخابات نیاید، آنها انتخابات را تحریم خواهند کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟