یک مقام ارشد ناتو: هیچ تهدید مستقیمی از سوی روسیه وجود ندارد

  • انتشار: ۱۲ حمل ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 176607

راب باویر، رییس کمیته نظامی پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) می‌گوید که در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از آماده شدن روسیه برای حمله به یکی از کشورهای عضو ناتو دیده نمی‌شود.

باویر که بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ فرماندهی نیروهای مسلح هالند را برعهده داشت، روز شنبه، ۳۰ مارچ گفته که جاه‌طلبی روسیه فراتر از اوکراین است.

وی افزود: «ناتو به رهبری ایالات متحده باید برای یک رویارویی احتمالی با روسیه، آماده‌گی بهتری داشته باشد.»

براساس گزارش راشاتودی، این مقام ناتو همچنان در مورد پیروزی احتمالی دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق امریکا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور گفته است که وی از این پیروزی هراسی ندارد.

رییس کمیته نظامی ناتو تصریح کرد: «به باور من، اظهارات جنجالی ترامپ در مورد ناتو متوجه ماهیت این ایتلاف نظامی نیست، بلکه سخنان وی اشاره به این واقعیت است که برخی از اعضای ناتو باید هزینه‌های دفاعی خود را افزایش دهند.»

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که چندی پیش آلمان در یک گزارش اطلاعاتی محرمانه، گفته بود که روسیه در حال آماده‌گی برای یک جنگ بزرگ با غرب است.

این گزارش با اشاره به افزایش تولید تسلیحات روسیه هشدار داده بود که احتمالاً مسکو تا سال ۲۰۲۸ به یکی از کشورهای عضو ناتو حمله خواهد کرد.

در این گزارش آمده است: «استقرار موشک در غرب روسیه، سازمان‌دهی مجدد ارتش، تحرکات نیروها و گسترش تولید سلاح از جمله موارد یاد شده در نتیجه‌گیری دستگاه‌های اطلاعاتی آلمان است.»

پیش از این، ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو نیز از کشورهای عضو این ایتلاف خواسته بود که در صورت نیاز، آماده رویارویی طولانی با روسیه باشند.

این در حالی است که هفته گذشته ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه ادعای برخی مقام‌های غربی در مورد حمله مسکو به کشورهای عضو ناتو را یک راه دیگر برای فریب مردم عنوان کرده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟