یونیسف: بیش از ۱۲ میلیون کودک در افغانستان نیاز به کمک‌های بشردوستانه دارند

  • انتشار: ۹ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: اقتصادتیتر 2
  • شناسه مطلب: 178982

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) می‌گوید که ۲۳.۷ میلیون تن، از جمله ۱۲.۳ میلیون کودک در افغانستان، نیاز به کمک‌های بشردوستانه دارند.

یونیسف گزارش ماه مارچ خود در مورد افغانستان را روز یک‌شنبه، ۹ ثور، منتشر کرده است.

در این گزارش آمده که تأثیرات درگیری‌های طولانی، تغییرات اقلیمی، رکود اقتصادی و افزایش بی‌کاری از عوامل عمده افزایش فقر، به‌ویژه در میان کودکان در کشور بوده است.

یونیسف افزوده است: «بارنده‌گی‌های شدید در سراسر کشور از ۲۹ و ۳۰ مارچ سال جاری، سبب تخریب بیش از یک هزار و ۵۰۰ جریب زمین زراعتی، بیش از ۵۴۰ منزل مسکونی و سایر زیر ساخت‌های طبیعی در هفت ولایت افغانستان شده است.»

بربنیاد این گزارش، در ماه گذشته میلادی بیش از نُه میلیون کودک زیر پنج سال، به بیماری‌های مختلف در کشور مبتلا شده‌اند.

از این میان بیش از ۳۹ هزار تن که ۵۶ درصد آن را دختران تشکیل می‌دهند، برای درمان بستری شده‌اند.

به گفته یونیسف، از ۲۵ تا ۳۱ مارچ، یک هزار و ۴۳۵ مورد مشکوک و نُه مرگ ناشی از بیماری سرخکان در میان کودکان به ثبت رسیده است که کاهش ۱۲.۶ درصدی آمار موارد مشکوک نسبت به هفته پیش از آن را نشان می‌دهد.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد خاطر نشان کرده که برای کمک‌رسانی به کودکان در افغانستان، به ۱.۴ میلیارد دالر نیاز دارد و تا کنون تنها ۳۵ درصد آن تأمین شده است.

یونیسف مداخله در اجرای فعالیت‌های بشردوستانه، چالش‌های محیطی و محدود کردن مشارکت زنان در امر کمک‌رسانی را از عوامل اصلی محدود شدن فعالیت‌های این نهاد عنوان کرده است.

این در حالی است که اوچا نیز به تازه‌گی گفته است که حدود ۲۳.۷ میلیون تن، از جمله ۱۲.۳ میلیون کودک در افغانستان در سال جاری میلادی به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟