کشف قدیمی‌ترین کهکشان‌ها توسط تلسکوپ جیمز وب

  • انتشار: ۴ قوس ۱۴۰۲
  • سرویس: فناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 161627

تلسکوپ جیمز وب ۲ عدد از قدیمی‌ترین کهکشان‌های جهان را کشف کرد.

به نقل از لایوساینس، تلسکوپ فضایی جیمزوب ۲ عدد از ۴ کهکشان قدیمی جهان را کشف کرد.

ستاره شناسان با استفاده از تلسکوپ فضایی جیمز وب این ۲ کهکشان قدیمی و دور را کشف کردند که قدمت آنها تنها به ۳۳۰ میلیون سال پس از بیگ بنگ می رسد.

نور هر ۳ این کهکشان های بسیار قدیمی پس از بیش از ۱۳ میلیارد سال سفر به عدسی جیمزوب رسید.

جوئل لجا، استادیار نجوم و اخترفیزیک در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا در بیانیه‌ای گفت: نور این کهکشان‌ها باستانی و تقریباً ۳ برابر از زمین پیرتر است. تنها با نور آنها است که ما می‌توانیم به فیزیک عجیب و غریب حاکم بر کهکشان‌ها پی ببریم.»

مطالعه جدید نشان می دهد که جهان اولیه مملو از ستاره هایی به اندازه ۱۰هزار برابر خورشید ما بود.

کهکشان‌های تازه ‌یافته شده در منطقه‌ای از فضا به نام خوشه پاندورا یا آبل ۲۷۴۴ شناسایی شد که خوشه‌ای عظیم شامل کهکشان‌هایی با جرمی معادل ۴ تریلیون خورشید است.

خوشه های کهکشانی عظیم ترین ساختارهای جهان هستند که توسط گرانش محدود شده اند. با این حال، ۲ کهکشان باستانی تازه کشف شده در خود خوشه کشف نشدند آنها در پشت آن کشف شدند.

محققان گفتند به نظر می رسد دو کهکشان باستانی به طور قابل توجهی بزرگتر از سایر کهکشان های مشاهده شده در همان نقطه از تاریخ کیهانی هستند.

آن ها افزودند:« مشخص نیست که آیا تفاوت در اندازه به دلیل چگونگی شکل گیری ستارگان یا اتفاقاتی است که پس از تشکیل برای آنها رخ داده است، اما تنوع در ویژگی های کهکشان واقعا جالب است.»

کهکشان های جدید به فهرست رو به رشدی از اجرام بسیار باستانی می پیوندند که توسط جیمزوب شناسایی شده اند. اخیراً، این تلسکوپ قدیمی‌ترین سیاه‌چاله پرجرم فعال در جهان شناخته شده را کشف کرده که قدمت آن به حدود ۴۵۰ میلیون سال پس از بیگ بنگ می‌رسد و همچنین قدیمی‌ترین شواهد مولکول‌های آلی، که در ابری در فاصله ۱۲٫۳ میلیارد سال نوری زمین قرار داشت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟