چین در پروژه‌های آب و برق افغانستان سرمایه‌گذاری می‌کند

  • انتشار: ۱۳ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: اقتصاد
  • شناسه مطلب: 179534

وزارت انرژی و آب طالبان اعلام کرده که سفیر چین در دیدار با وزیر انرژی و آب، گفته که شرکت‌های چینی اقدامات لازم را در قسمت سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های آب و برق در افغانستان، روی دست خواهند گرفت.

این وزارت در خبرنامه‌ای گفته که عبداللطیف منصور؛ وزیر انرژی و آب امروز پنجشنبه، ۱۳ ثور با ژاو شینگ؛ سفیر چین در کابل دیدار کرده و خواهان همکاری مشترک در پروژه‌های آب و برق به ویژه پروژه‌های بند برق باغدره کاپیسا و بند برق دوم سروبی شده است.

وزیر انرژی و آب طالبان تطبیق این پروژه‌ها را در راستای تامین برق مورد نیاز پروژه مس عینک مهم خوانده و بر آغاز کار عملی آن تاکید کرده است.

این وزارت از قول سفیر چین در کابل نوشته که او از همکاری‌ کشورش برای تطبیق این پروژه‌ها اطمینان داده و افزوده است، شرکت‌های چینی به سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های آب و برق افغانستان اقدامات لازم را روی دست‌ خواهند گرفت.

طالبان استخراج معدن مس عینک لوگر را به یک شرکت چینی واگذار کرده و اکنون خواهان همکاری این کشور در قسمت تامین برق مورد نیاز آن شده است. سفیر چین پیشتر به طالبان تعهد کرده بود که این معدن بدون آسیب رساندن به آثار باستانی موجود در این معدن استخراج خواهد شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟