پوتین دستور شناسایی دارایی‌های قابل مصادره امریکا در روسیه را داد

  • انتشار: ۳ جوزا ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 182145

ولادیمیر پوتین، رییس‌ جمهور روسیه، دستور شناسایی دارایی‌های ایالات متحده در این کشور را برای مصادره احتمالی صادر کرده است.

رویترز روز پنج‌شنبه، ۲۳ می، گزارش داده که این اقدام در واکنش به مصادره احتمالی دارایی‌های روسیه در امریکا صورت گرفته است.

در فرمان ولادیمیر پوتین از «اوراق بهادار، سهام شرکت‌ها، املاک و مستغلات، اموال منقول و حقوق مالکیت» در میان دارایی‌های متعلق به ایالات متحده به عنوان مواردی که قابلیت توقیف دارد، ذکر شده است.

بربنیاد گزارش رویترز، مقابله به مثل روسیه در غیاب سرمایه‌گذاری‌های دولت‌های خارجی مشکل است و احتمال دارد کرملین به سراغ دارایی‌های بخش خصوصی برود.

هفت کشور صنعتی جهان، شامل امریکا، کانادا، بریتانیا، آلمان، فرانسه، ایتالیا و جاپان طی هفته‌های گذشته مذاکراتی درباره نحوه استفاده بهینه از ۳۰۰ میلیارد دالر دارایی خارجی توقیف شده روسیه پس از تحریم‌های غرب علیه این کشور برای تهاجم نظامی به اوکراین انجام داده‌اند.

پیش‌تر دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه، نیز گفته بود که دارایی‌های امریکا در روسیه در مقایسه با دارایی‌های توقیف‌شده روسیه در این کشور اندک است و کرملین احتمالاً سراغ ضبط دارایی‌های بخش خصوصی امریکا در این کشور خواهد رفت.

هفته گذشته دادگاهی در سن پترزبورگ رأی به توقیف ۲۸۳ میلیون دالر دارایی دویچه بانک و ۱۰۲ میلیون دارایی کومرتزبانک را صادر کرد.

هر دو بانک آلمانی هستند و تأمین‌کننده مالی پروژه کارخانه فرآوری گاز توسط شرکت «لینده» آلمان در روسیه بودند که به‌خاطر تحریم‌ها متوقف شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟