فواید و خواص پماد ویکس برای چربی سوزی، دفع پشه و …

  • انتشار: ۲۳ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 77613

بوی پماد ویکس برای من و بلکه برای بسیاری از خوانندگان این مطلب یادآور حضور پیرزنان و پیرمردانی است که در مجاورت ما و در نزدیکی ما زندگی می کرده اند، کسانی که اثری از درد های مفاصل و درهای استخوانی داشته اند. البته در حال حاضر بسیاری از افراد از کارکردهای پماد ویکس اطلاعی ندارند و چه بسا بخاطر بویی که دارد، از آن فراری و اعتقادی به درمان آور بودنش نداشته باشند، با اطلس پلاس همراه باشید تا از کارکردهای اعجاب انگیز این پماد بیشتر بدانیم.

پماد ضدّ درد ویکس

ویکس نام یک سری از داروهای تولیدی یک شرکت آمریکایی به نانم پروکتر اند گمبل است که بدون نسخه خرید و فروش می‌شوند. از جمله معروف‌ترین این داروها در ایران، پماد ویکس ( Vicks) است.

پماد ویکس یکی از معروفترین فراورده منتول (Menthol ) در ایران است و چنانچه میدانید منتول یک الکل ده کربنی است که از روغن نعنا استخراج می‌شود و به عنوان چاشنی و ماده معطر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پماد ویکس از ترکیب چند گیاه تهیه می شود که خاصیت تسکین دهنده ای دارند گیاهانی چون اکالیپتوس، نعنا و کافور. و عموما از این پماد برای تسکین سریع سردردهای سینوسی، رفع احتقان مجاری تنفسی و دیگر علائم سرماخوردگی و گریپ استفاده می شده است. البته که بیشترین کاربرد آن استفاده موضعی برای رفع درد مفاصل، کمر و قفسه سینه است.

اینها اطلاعات عمومی ای بود که عمدتا همه از ویکس می دانند ولی بهتر است بدانید این پماد خواص جالب دیگری نیز دارد که احتمالا کمتر در مورد آن می دانید. در ادامه مطلب همراه ما با کاربردهای ویژه تری از این پماد آشنا شوید.

پماد ویکس

ویکس متفاوت تر از آنچه می شناسید!

از این پماد بودار که صدسالی هست در پیشخوان اکثر داروخانه ها یافت می شود می توان در موارد زیر هم استفاده کرد.

با ویکس چربی سوز خانگی بسازید

اکثر کسانی که با انباشتگی چربی در ناحیه شکم مواجه هستند قطعا دنبال راهکارهایی برای رهایی از این چربی ها بوده اند یکی از مواردی که می توانید امتحان کنید استفاده از پماد ویکس در یک کرم چربی سوز است. برای درست کردن کرم چربی سوز با استفاده از ویکس شما به ۸ قاشق غذاخوری کرم ویکس و سه قاشق غذاخوری اتیل الکل و همچنین سه قاشق غذاخوری جوش شیرین و نصف قرص کافور نیاز دارید.

شما می توانید همه این مواد را به خوبی و با دقت با هم مخلوط کنید و کرم را در ظرفی درب دار نگهداری کنید که در این صورت این کرم را تا چند روز می تواند استفاده کنید.

خب حالا برای اینکه پوستی لطیف و سفت داشته باشید و از شر چربی ها نیز خلاص شوید روزی دوبار این کرم را روی مناطق چربی دار بمالید و ماساژ دهید. این کرم با افزایش چریان خون و اثر سرمایی/ گرمایی اش روی پوست، می تواند پوست را سفت کند و چربی های ذخیره شده را در هم بشکند البته یادتان باشد که بعد از مالیدن و ماساژ دور ناحیه مورد نظر را با پلاستیک بپیچانید و حداقل ۳۰ دقیقه صبر کنید.

چگونگی عملکرد این کرم چربی سوز خانگی به این شکل است که پماد ویکس به تنهایی مانع شل شدن پوست می شود و از طرف دیگر کافور موجود در این کرم باعث عرق کردن و حذف سموم از پوست می شود

پماد ویکس و دفع پشه

پشه ها همیشه برای ما آزاد دهنده بوده اند مخصوصا هنگامی که فصل گرم سال شروع می شود یکی از معضلات همیشگی ما وچود پشه ها بوده اند. فارغ از آزار و آلودگی های عمومی که پشه ها دارند، آنها متاسفانه گاهی حامل بسیاری از بیماری هایی کشنده مثل مالاریا هستند بنابراین همیشه دغدغه ما این بوده که چگونه از نیش پشه چلوگیری کنیم و از خودمان و فرزندانمان دور نگه داریم آنها را. گفه می شود پماد ویکس به عنوان بهترین مدافع برای نیش پشه ها می باشد که سازگار با محیط زیست است و در ضمن از نظر قیمت هم خیلی ارزان تر از مواد تجاری و شیمایی موجود در بازار می باشد.

شما می توانید برای دور کدرن پشه ها هنگام خواب از خود و فرزندان تان روی قسمت هایی که در معرض نیش پشه قرار دارند پماد ویکس بمالید.

درمان عفونت گوش با ویکس

گفتیم که ویکس به دلیل ترکیبات و مواد تشکیل دهنده اش خاصیت آرام بخشی و ضد باکتریایی و ضد التهابی دارد بنابراین می تواند عفنونت گوش را بهبود دهد. برای این منظور می توانید یک حبه سیر را از پوست جدا کرده و آن را در ماکرویو به مدت ۱۰ ثانیه بگذارید تا گرم شود پس از آن مقداری پماد ویکس به سیر بزنید و سیر در گوشتان قرار دهید. البته حتما باید توجه داشته باشید که این کار را برای نوزادان و کودکان هرگز انجام ندهید.

ویکس و درمان ترک پا

ترک پا هم معمولا گریبانگیر اکثر ما است و بدیهی است که به دنبال راه حل کاملا اقتصادی و موثر باشیم شما هم اگر می خواهید پاشنه هایی سالم و صاف و عاری از هرگونه ترک دشته باشید از پماد ویکس غافل نشوید.

گفتیم که ویکس حاوی منتول و کافور است که این ها باعث حفظ رطوبت پا و التیام پاشنه های ترک خورده می شوند شما می توانید قبل از اینکه به رختخواب بروید پای خود را به مدت ۱۰ دقیقه در یک لگن آب ولرم بخیسانید و پس از آن سنگ پا را روی پاشنه های ترک خورده خود بکید تا سلول های مرده آن جدا شوند . بعد از این کار پاهایتان را کاملا خشک کرده و مقداری پماد ویکس را روی پاشننه خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید. باید توجه داشته باید که جوراب پوشیدن پس از این کار الزامی است و اگر می توانید تا صبح جوراب را تحمل کنید. صبح روز بعد هم می تواندی پاای خود با آب گرم بشویید.

این کار را چند شب تکرار کنید تا ترک پاشنه شما بهبود یابد.

اینها برخی از کاربرد های متفاوت پماد ویکس بود که غیر از استفاده همیشگی آن می توانید به کار برید.