وزارت خارجه اوکراین سخنگوی مجازی مجهز با هوش مصنوعی تعیین کرد

  • انتشار: ۱۶ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 179645

وزارت خارجه اوکراین اعلام کرد که پس از این «ویکتوریا شی» سخنگوی تولیدشده توسط هوش مصنوعی وظیفه سخنگویی این وزارت را به پیش خواهد برد.

بر بنیاد اعلام اوکراین، این سخنگوی هوش مصنوعی روز چهارشنبه هفته گذشته معرفی شده و قرار است از این پس بیانیه‌های رسمی را از طرف وزارت خارجه این کشور صادر کند.

وزارت امور خارجه اوکراین گفته که این «برای اولین بار در تاریخ» است که از یک سخنگوی دیجیتال برای خواندن بیانیه‌های رسمی در این وزارت استفاده می‌شود اما افزوده که متن بیانیه «همچنان توسط انسان‌ها نوشته می‌شود».

«ویکتوریا شی» در مصاحبه با رسانه‌ها گفته که فعالیت او «باعث می‌شود زمان بیشتری برای دیپلمات‌های انسانی فراهم شود تا خسته نشوند و کارهای مهم‌تری انجام دهند».

خالقان و توسعه‌دهندگان ویکتوریا شی، تیمی به نام «گیم چنجر» (Game Changers) هستند که محتوای آموزشی مبتنی بر واقعیت مجازی را هم برای افزایش آگاهی مردم درباره جنگ در اوکراین تولید کرده‌اند. نام این سخنگوی مجازی وزارت خارجه بر اساس ترکیب واژه پیروزی‌ (victory) و عبارت هوش مصنوعی در زبان اوکراینی‌ (shtuchniy intelekt) انتخاب شده است.

ظاهر و صدای ویکتوریا شی هم از یک شخص واقعی الگوبرداری شده است. الگوی واقعی سخنگوی مجازی وزارت خارجه اوکراین، روزالی نومبر؛ خواننده و اینفلوئنسر بوده است که به دلیل حضور در نسخه اوکراینی برنامه ریالیتی شو به نام (The Bachelor)، در این کشور به‌طور گسترده شناخته می‌شود.

وزیر خارجه اوکراین در سخنرانی خود در رابطه به معرفی سخنگوی مجازی این وزارت تاکید کرده است که دلیل اصلی خلق سخنگوی مجازی برای این وزارتخانه، صرفه‌جویی در زمان و نیروهای دیپلماتیک، به خصوص در زمان جنگ‌ بوده است.

اوله نیکولنکو؛ سخنگوی سابق وزارت خارجه اوکراین، در اوایل سال جاری به پایان دوره کاری خود رسید و اکنون سرکنسول اوکراین در تورنتوی کانادا است.

اکنون بیش از دو سال از حمله روسیه به اوکراین می‌گذرد و روسیه به مبارزه با نیروهای رزمی ضعیف اوکراین ادامه می‌دهد و ایالات‌متحده هم بارها روسیه را به استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه نیروهای اوکراین متهم کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟