هشدار پوتین به غرب: درگیری روسیه و ناتو سرآغاز شروع جنگ جهانی سوم است

  • انتشار: ۲۸ حوت ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 175599

پوتین به غرب هشدار داد که درگیری روسیه و ناتو تنها یک قدم تا جنگ جهانی سوم است.

رویترز نوشت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه امروز دوشنبه به غرب هشدار داد: درگیری مستقیم بین روسیه و ائتلاف نظامی ناتو به رهبری آمریکا به این معنی است که سیاره زمین در یک قدمی جنگ جهانی سوم قرار دارد، اما به ندرت کسی خواهان چنین سناریویی است.

جنگ اوکراین عمیق ترین بحران را در روابط مسکو با غرب از زمان بحران موشکی کوبا در سال ۱۹۶۲ سبب شده است. پوتین اغلب در مورد خطرات جنگ هسته ای هشدار داده است، اما می گوید که هرگز نیاز به استفاده از سلاح هسته ای در اوکراین را احساس نکرده است.

پوتین در پاسخ به سوال رویترز در مورد اظهارات مکرون و خطرات و احتمال درگیری بین روسیه و ناتو، با کنایه گفت: «همه چیز در دنیای مدرن امکان پذیر است». رییس جمهور فرانسه از احتمال اعزام نیروی زمینی به اوکراین خبر داده بود.

پوتین که بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری روسیه پیروز شده و برای ششمین بار رییس جمهور خواهد بود افزود: برای همه روشن است که این یک قدم با یک جنگ جهانی سوم کامل فاصله خواهد داشت. من فکر نمی کنم کسی به این موضوع علاقه مند باشد. با این حال، پرسنل نظامی ناتو از قبل در اوکراین حضور داشتند و سربازان روسیه در میدان جنگ شنیده‌اند که برخی از نیروهای دشمن به زبان انگلیسی و فرانسوی صحبت می‌کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟