نگرانی مقامات امریکایی از دسترسی تروریست‌ها به کمک‌های مالی امریکا به طالبان

  • انتشار: ۱۳ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: اقتصادتیتر 2
  • شناسه مطلب: 179484

در ادامه نگرانی‌ها مبنی بر وجود و فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان، مایکل مک‌کال؛ ریییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا اعلام کرده که بخشی از کمک‌های امریکا به افغانستان برای تمویل تروریست‌ها مصرف می‌شود.

مایکل مک‌کال؛ رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا در گفتگو با افغانستان اینترنشنال گفت که بخشی از کمک‌های ایالات متحده به افغانستان برای تمویل تروریست‌ها مصرف می‌شود.

مک‌کال همچنین گفت که مالیات‌دهندگان امریکایی نگران استفاده تروریست‌ها از این کمک‌ها هستند.

آقای مک‌کال همچنین گفت اگر طالبان می‌خواهند کمک‌های امریکا به افغانستان ادامه داشته باشد، باید «گروگان‌های» امریکایی را از زندان آزاد کنند.

رییس کمیته خارجی مجلس نمایندگان امریکا این اظهارات را در حاشیه میز گردی مطرح کرد که این کمیته در کنگره امریکا درباره شهروندان بازداشت‌شده و گروگان گرفته شده امریکا در کشورهای مختلف جهان برگزار کرده بود.

در این جلسه آنا کوربت، خانم رایان کوربت، زندانی طالبان نیز گفت «واقعا» نمی‌داند چه اقداماتی برای نجات شوهرش انجام می‌شود.

او خطاب به اعضای این کمیته گفت: «ما می‌توانیم و باید برای عزیزان‌مان بهتر عمل کنیم.»

طالبان رایان کوربت را که سال‌ها در افغانستان کار می‌کرد، در ماه اسد ۱۴۰۱ با همکاران آلمانی و افغانش در شمال افغانستان به اتهام «تخلف از قوانین افغانستان» بازداشت‌‌‌ کرد.

برایان مست؛ عضو مجلس نمایندگان امریکا هم در حاشیه این نشست گفت که طالبان از طرف امریکا تهدیدی احساس نمی‌کنند به همین دلیل شهروند این کشور هنوز از زندان رها نشده است.

آقای مست هشدار داد کسی که یک امریکایی را گروگان می‌گیرد باید منتظر باشد که یا یک دیپلمات برای آزادی او خواهد آمد و یا یک تک‌تیرانداز.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟