نهادهای بریتانیایی فعال در حوزه مهاجرت: ۷۵۰ کودک افغانستانی با عبور از کانال مانش وارد انگلیس شدند

  • انتشار: ۵ جوزا ۱۴۰۳
  • سرویس: اخبار مهاجرین
  • شناسه مطلب: 182219

براساس آمار ارائه شده از سوی نهادهای بریتانیایی فعال در حوزه مهاجرت در یک سال ۷۵۸ کودک افغانستانی با عبور از کانال مانش وارد بریتانیا شده‌اند. این سازمان‌ها می‌گویند مجموعا ۵ هزار و ۶۶۲ افغانستانی از مسیر کانال مانش در یک دوره یکساله وارد بریتانیا شده‌اند.

وزارت داخله بریتانیا می‌گوید ۳۵۰ افغانستانی هم در همین دوره از طریق پرواز بدون داشتن اسناد معتبر مهاجرت به بریتانیا رسیده‌اند.

از این میان تاکنون هزار و ۸۵۴ نفر تحت حمایت طرح ویژه اسکان مجدد افغانستانی ها قرار گرفته‌اند.

از سویی هم در همین دوره یک ساله، شش‌ هزار و ۴۲ افغانستانی از طریق برنامه‌های اسکان مجدد این کشور به بریتانیا منتقل شدند.

سازمان‌های فعال در حوزه مهاجرت در بریتانیا می‌گویند بیشتر کودکانی که از مسیر پرخطر مانش وارد بریتانیا شده‌اند، کسانی هستند که خانواده‌های‌شان در روند تخلیه به بریتانیا منتقل شدند.

این کودکان به دلیل قوانین سخت‌گیرانه الحاق خانواده در بریتانیا، مجبور به پذیرفتن مهاجرت از مسیرهای پرخطر شده‌اند.

دولت بریتانیا قبلا متعهد شده بود برای خانواده‌های که کودکان ‌شان را در روزهای نخست پروسه تخلیه جا گذاشته‌اند، راه‌های قانونی فراهم کند تا با هم الحاق شوند.

اما سازمان‌های مدافع حقوق پناهندگان می‌گویند دولت بریتانیا تاکنون پیشنهاد مشخصی برای الحاق کودکان افغانستانی نداده است.

واندا وایچورسکا، مدیر اجرایی نهادی موسوم به «دهلیز بین‌المللی مصئون» گفت زندگی کودکان افغانستانی جدا افتاده از خانواده به مسیرهایی بستگی دارد که آن‌ها را به خانواده‌های‌شان وصل می‌کند.

او همچنان گفت: «متاسفانه تعجب‌آور نیست که این همه کودک افغانستانی مجبورند سفر خطرناکی را به تنهایی بگذرانند». به گفته این مسئول، والدین افغانستانی «به طرز وحشتناکی» از الحاق قانونی فرزندان‌شان محروم اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟