نخستین گزارش از سانحه چرخبال آیت الله رییسی: «مورد مشکوکی مشاهده نمی‌شود»

  • انتشار: ۵ جوزا ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 182183

سانحه چرخبال آیت الله رئیسی، رییس جمهور پیشین ایران و همراهانش، پرسش‌ها و گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد امکان وجود خراب‌کاری در پشت این رویداد را برانگیخته است.

خبرگزاری تسنیم روز جمعه، ۲۴ می، به نقل از ستاد کل نیروهای مسلح ایران مختصری از نخستین گزارش این نهاد را نشر کرده است.

در این گزارش آمده است که آثار اصابت گلوله و یا موارد مشابه آن در اجزای باقی‌مانده چرخبال دیده نشده و یک‌ونیم دقیقه پیش از سانحه، خلبان چرخبال آیت الله رئیسی با دو چرخبال دیگر ارتباط برقرار کرده بود.

طبق این گزارش، موارد مشکوکی در ارتباط خلبان چرخبال با برج مراقبت هم تشخیص نشده و سانحه پس از برخورد چرخبال با ارتفاع رخ داده است.

هرچند در این گزارش گفته شده که به‌دلیل وضعیت آب‌وهوا تشخیص مکان سانحه به شب معطل شد، اما هنوز سوال‌ها در مورد این‌که چرا در صورتی‌که تماس با چرخبال‌های دیگر و برج‌ مراقبت برقرار بوده،‌ ساحه رویداد زودتر تشخیص داده نشده، پابرجاست.

با این وصف، تذکر رفته است که تحقیقات در این مورد تکمیل نیست و پس از نهایی شدن آن ارایه خواهد شد.

چرخبال حامل آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانش ۱۹ می در ساحه‌ای ولایت آذربایجان شرقی این کشور دچار سانحه شد و روز بعد آن (۲۰ می) خبر شهادت ایشان، حسین امیرعبداللهیان و پنج تن دیگر تایید شد.

رویداد یادشده به‌دلیل تناقض و پراکنده‌گی در اطلاعات ارایه شده از سوی مقام‌های ایرانی گمانه‌زنی‌هایی را در مورد امکان حمله بر چرخبال رییس جمهور پیشین ایران افزایش داد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟