ناتو: قصد اعزام نیرو به اوکراین را نداریم

  • انتشار: ۵ جوزا ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 182312

ینس استولتنبرگ؛ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) می‌گوید که این ائتلاف قصد اعزام نیرو به اوکراین و طرف شدن در جنگ با روسیه را ندارد.

آقای استولتنبرگ روز جمعه، ۲۴ می در گفتگو با مجله «اکونومیست» ضمن مخالفت با ورود نیروی زمینی از این ائتلاف نظامی تحت رهبری امریکا به اوکراین، گفت که ناتو چنین قصدی ندارد. او افزود: «ما هیچ قصدی برای اعزام نیروی زمینی از ناتو به اوکراین نداریم. ما یک طرف این جنگ نخواهیم بود».

از سوی دیگر او در این گفتگو از کشورهای حامی اوکراین خواست تا به این کشور اجازه دهند تا از تسلیحات اعطایی آنها برای حمله به مواضع و اهداف در خاک روسیه، استفاده کند.

او افزود که اکنون وقت آن فرا رسیده است که متحدان اوکراین درباره رفع برخی محدودیت‌هایی که برای استفاده از تسلیحات اعطایی به اوکراین در نظر گرفته‌اند، فکر کنند.

این مقام ارشد ناتو گفت: «به ویژه حالا که جنگ‌های زیادی در خارکیف، در نزدیکی مرز روسیه جریان دارد و منع کردن کی‌یف از استفاده احتمالی از این تسلیحات علیه اهداف نظامی مشروع در خاک روسیه، کار را برای اوکراینی‌ها به منظور دفاع از خود دشوار خواهد کرد».

با این حال، استولتنبرگ، استفاده اعضای ناتو از سیستم‌های دفاع هوایی برای سرنگون کردن موشک‌های روسی بر فراز اوکراین را رد کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه پیش‌تر گفته بود که تسلیحات غربی همین حالا هم علیه اهداف در خاک روسیه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟