مقام‌های ۱۵ کشور خارجی در تشییع پیکر آیت الله رییسی شرکت کردند

  • انتشار: ۲ جوزا ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 181958

منابع خبری از ورود ۱۵ تن از سران و مقام‌های ارشد کشورها برای حضور در مراسم تشییع پیکر آیت الله سید ابراهیم رئیسی؛ رییس جمهور ایران و همراهانش در ایران خبر داده‌اند.

در حالی‌که امروز چهارشنبه، دوم جوزا دومین روز تشیع پیکر آیت الله سید ابراهیم رئیسی؛ رییس جمهور ایران و همراهانش در ایران است، منابع از ورود ۱۵ تن از سران و مقام‌های ارشد کشورها برای حضور در این مراسم خبر داده‌اند.

امیر قطر، رهبر ملی ترکمنستان، روسای جمهور تونس و تاجیکستان، نخست وزیران عراق، پاکستان، ارمنستان، قطر، آذربایجان و روسای مجالس عراق، روسیه، الجزایر، ازبکستان، قزاقستان و لبنان از جمله سران و مقامات ارشدی هستند که تاکنون برای حضور در مراسم تشییع پیکر آیت الله رئیسی و همراهان او وارد تهران شده‌اند.

این در حالی است که عبدالغنی برادر؛ معاون اقتصادی حکومت طالبان و امیرخان متقی؛ وزیر خارجه این گروه نیز برای شرکت در مراسم تشییع پیکر آیت الله رئیسی به تهران رفتند.

طالبان اعلام کردند که عبدالغنی برادر؛ معاون اقتصادی حکومت طالبان و امیرخان متقی؛ وزیر خارجه این گروه برای شرکت در مراسم تشییع پیکر آیت الله رئیسی عازم تهران شدند.

دور نخست مراسم تشییع آیت الله رئیسی و همراهانش بامداد سه‌شنبه، اول جوزا، در تبریز آغاز شد.

سپس پیکرهای شهدا به تهران انتقال یافت.

در مراسم امروز پیکرها‌ی شهدا به مصلای تهران منتقل و مراسمی هم در آن‌جا برگزار شد.

صبح پنج‌شنبه سوم جوزا مراسم تشییع در ولایت خراسان‌ جنوبی برگزار و پس از آن پیکرها به مشهد منتقل می‌شوند.

شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانش در سانحه سقوط چرخبال در راه تبریز واکنش‌های گسترده‌ای در سراسر جهان داشته است.

پیش از این محمدحسن آخوند؛ رییس‌الوزرای طالبان در بیانیه‌ای گفت به خاطر شهید شدن آیت الله ابراهیم رئیسی؛ رییس‌ جمهور ایران و همراهانش «عمیقا غمگین و متاثر است.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟