مجمع فدرال خواهان افغانستان: اعتراضات در بدخشان نمونه برجسته نارضایتی مردم از طالبان است

  • انتشار: ۱۶ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 179603

مجمع فدرال خواهان افغانستان در واکنش به اعتراضات مردمی علیه طالبان در بدخشان می‌گوید که این راه‌پیمایی‌ها «نمونه بارز و برجسته اوج نارضایتی مردم از رژیم استبدادی و قومی طالبان» است.

این مجمع روز یک‌شنبه، ۱۶ ثور، با نشر اعلامیه‌ای گفته است که باشنده‌گان بدخشان در «در اوج فقر و تنگدستی و بی‌پناهی» در مقابل «بی‌رحم‌ترین گروه» و با از دست دادن جان‌شان اعتراض کرده‌اند.

در اعلامیه افزوده شده است: «ظلم، ستم، بی‌عدالتی، تمامیت خواهی، فزون طلبی، هژمونی قومی، تجاوز بر حریم خصوصی، حیثیت و عزت مردم عامل اصلی اعتراض‌های مردم بدخشان علیه رژیم طالبان بوده است.»

مجمع فدرال خواهان افغانستان همچنان خاطر نشان کرده است: «تا زمانی که نظام فدرالی ایجاد نشود و به تبع آن مردم در محلات مدیریت امور خود را برعهده نگیرند، صلاحیت تصمیم‌گیری و عمل نداشته باشند و قدرت و ثروت به‌گونه عادلانه آن توزیع نشود، امکان تحقق حقوق، تحصیل عدالت و تأمین آزادی وجود ندارد.»

گفتنی است که طی دو روز گذشته ولسوالی‌های درایم و ارگوی ولایت بدخشان گواه اعتراضات مردمی در برابر طالبان بود.

اعتراض‌‌کننده‌گان دلیل ایستاده‌گی‌ در برابر این گروه را «ظلم و تجاوز به حریم خصوصی‌شان» از سوی طالبان پشتون‌تبار عنوان می‌کنند.

با این حال، طالبان در پاسخ به خواست‌های معترضان گلوله شلیک کردند و در پی آن دست‌کم دو تن جان باخته و بیش از ۱۵ تن دیگر زخمی شده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟