متقی از ترکیه خواست صدور ویزا برای افغانستانی ها را تسهیل کند

  • انتشار: ۳ جوزا ۱۴۰۳
  • سرویس: اخبار مهاجرین
  • شناسه مطلب: 182154

امیرخان متقی؛ وزیر خارجه طالبان در دیدار با هیأتی از اداره مهاجرت ترکیه خواستار تسهیل صدور ویزای ترکیه برای شهروندان افغانستان شد.

ضیا احمد تکل؛ معاون سخنگوی وزارت خارجه در بیانیه‌ای گفته‌است که دیدار آقای متقی با هیأت «بلندرتبه» ترکیه به رهبری رییس اداره مهاجرت این کشور، امروز پنجشنبه، ۳ جوزا انجام شده است.

بر بنیاد اعلام معاون سخنگوی وزارت خارجه طالبان، وزیر خارجه این گروه در این دیدار در مورد پدیده مهاجرت، تقویت همکاری‌های دوجانبه در زمینه مدیریت مهاجرت‌های غیرقانونی و مبارزه با «فعالیت‌های مافیایی» صحبت کرده‌است.

او از هیأت ترکیه‌ای خواسته تا روند صدور ویزا برای افغانستانی ها را تسهیل کند تا افغان‌ها بتوانند به صورت قانونی به این کشور سفر کنند.

در بیانیه از قول آتیلا توروس؛ رییس اداره مهاجرت ترکیه آمده که مردم افغانستان به دلیل مهاجرت‌های غیرقانونی با چالش‌های زیادی روبرو هستند و به منظور مدیریت آن باید مهاجرت‌های قانونی تقویت شود.

در بیانیه وزارت خارجه آمده که در این دیدار همچنین درباره توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور، رشد سکتور خصوصی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در افغانستان گفتگو شده‌است.

ترکیه پس از حاکمیت طالبان بر افغانستان مرزهایش را به روی مهاجران افغانستانی که از طریق ایران وارد آن کشور می‌شدند مسدود کرده است. این کشور همچنین در سال‌های گذشته هزاران مهاجر افغانستانی را از شهرهای مختلف این کشور بازداشت کرده و به افغانستان منتقل کرده و این روند همچنان ادامه دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟