قزاقستان خواستار آغاز پروازهای مستقیم کابل – آلماتا شد

  • انتشار: ۸ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: اقتصاد
  • شناسه مطلب: 178946

رسانه‌های تحت کنترل طالبان گزارش داده‌اند که سریک ژومانگارین؛ معاون نخست‌وزیر قزاقستان در دیدار با معاون سیاسی طالبان خواستار از سرگیری پروازهای مستقیم میان کابل و آلماتا، بزرگترین مرکز تجاری این کشور شده است.

خبرگزاری باختر گزارش داده که این دیدار روز پنجشنبه گذشته صورت گرفته و در آن مولوی عبدالکبیر؛ معاون سیاسی رییس‌الوزرای طالبان، گفته که این گروه علاقه‌مند به توسعه روابط و افزایش تعامل با همه کشورهای منطقه، به‌ویژه قزاقستان است.

او افزوده است که کشورهای منطقه باید به‌صورت مشترک در اجرای پروژه‌های بزرگ منطقوی سهیم شوند.

این مقام طالبان ثبات در منطقه را به نفع همه خوانده و گفته که برای ثبات نیاز است کشورهای منطقه به‌گونه مشترک ثبات و توسعه را گسترش دهند.

در گزارش آمده است که معاون نخست‌وزیر قزاقستان در این دیدار خواستار از سرگیری پروازهای مستقیم میان کابل و الماتا شده است.

او همچنین گفته‌است که تطبیق پروژه‌های منطقه‌ای برای ثبات منطقه مهم می‌باشد.

این در حالی است که هیأتی به رهبری معاون نخست‌وزیر قزاقستان از هفته گذشته در کابل به سر می‌برد و با مقام‌های طالبان درباره توسعه روابط سیاسی و اقتصادی گفتگو می‌کند.

هرچند هیچ کشوری هنوز طالبان را به رسمیت نشناخته است که برخی کشورها از جمله کشورهای آسیای میانه سفرهای متعددی به افغانستان کرده‌اند و با مقامات طالبان گفتگو کرده‌اند. طالبان این دیدارها را «نشانه‌ای از پذیرفته شدن» حکومت شان می‌دانند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟