فایق: اعتراضات بدخشان به دلیل جنایات طالبان بوده و گسترش خواهد یافت

  • انتشار: ۱۶ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 179657

نصیراحمد فایق؛ سرپرست نمایندگی افغانستان در سازمان ملل متحد اعتراضات علیه طالبان در بدخشان و بغلان را بیانگر ظلم، جنایت، نقض حریم خصوصی، بی‌عدالتی و برخوردهای متفاوت و دوگانه این گروه خوانده است که به گفته او، حتا با طالبان غیر پشتون نیز برخوردهای دوگانه صورت می‌گیرد.

آقای فایق عصر امروز یکشنبه، ۱۶ ثور در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس گفته است که ارتباط دادن و کوچک ساختن این اعتراضات به کشت خشخاش از سوی طالبان «در حقیقت خاک زدن به چشم مردم افغانستان و جامعه بین‌المللی است».

او افزوده است: «این نارضایتی‌ها در بین تمام مردم افغانستان وجود دارد و دامنه‌ این اعتراضات آهسته آهسته در تمام ولایت‌ها گسترش خواهد یافت».

او تأکید کرده است که «مردم افغانستان هرگز در برابر ظلم، بی‌عدالتی و جهالت سکوت نکرده‌اند».

در دو روز اخیر باشندگان ولسوالی‌های درایم و ارگوی بدخشان علیه طالبان اعتراض کرده‌اند و شعار «مرگ بر امارت» سر داده‌اند.

این اعتراضات پس از آن شکل گرفت که نیروهای طالبان پس از ممانعت مردم از تخریب مزارع خشخاش، تیراندازی کرده و براثر تیراندازی آنان دست‌کم دو غیرنظامی کشته شده‌اند. باشندگان محل طالبان را متهم کرده‌اند که وارد خانه‌های آنان شده و با آنان بدرفتاری کرده‌اند.

همزمان نیروهای فرماندهی پولیس طالبان در بغلان یک فرمانده‌ محلی «تاجیک‌تبار» این گروه به اسم ملا عزیز را پس از انتقاد از آنچه ظلم طالبان «پشتون‌تبار» خوانده شده، بازداشت کرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟