عفو بین‌الملل: اسرائیل حکم توقف عملیات نظامی در رفح را فورا و کامل اجرا کند

  • انتشار: ۵ جوزا ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 182204

سازمان عفو بین‌الملل تاکید کرد که رژیم صهیونیستی باید حکم دیوان بین‌المللی دادگستری درباره توقف عملیات نظامی در رفح را کاملا اجرا و عملیات در نوار غزه را فورا متوقف کند.

«هبه مرایف» مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در عفو بین‌الملل جمعه شب در بیانیه‌ای در تارنمای این سازمان هر گونه اقدام نظامی ممکن است که مصداق نسل‌کشی باشد، لذا مقام‌های اسرائیلی باید عملیات نظامی در رفح را کاملا متوقف کنند.

مرایف افزود: تردیدی نیست که حمله زمینی و آوارگی اجباری مردم پس از آن خطرات جبران‌ناپذیر بیشتری برای فلسطینی‌هایی دارد که طبق کنوانسیون نسل‌کشی حقوق آنها تضمین شده است و این حمله موجب خرابی مادی بیشتر در تمام یا بخش‌های از منطقه می‌شود.

این مقام عفو بین‌الملل در بیانیه خود تاکید کرد: اسرائیل عملیات زمینی خود را در رفح و البته عملیات نظامی خود را در سراسر غزه فورا متوقف کرده و دسترسی بی‌قید و شرط به خدمات و کمک‌های بشردوستانه را تضمین کند.

در این بیانیه درخواست شده است: متحدان اسرائیل برای توقف عملیات زمینی در رفح باید از ظرفیت خود برای تاثیرگذاری بر اقدامات اسرائیل استفاده کرده و برای آتش‌بس فوری و پایدار میان همه طرف‌ها تلاش کنند.

قاضی «نواف سلام» رئیس دیوان بین‌المللی دادگستری جمعه گفت که آفریقای جنوبی از دادگاه در خصوص اتخاذ تدابیر اضافی با توجه به عملیات‌های نظامی در رفح درخواست کرده است.

وی افزود: طبق معاهده منع نسل‌کُشی، هر گونه عملیاتی در رفح ممکن است به تخریب جزئی یا کلی در این شهر منجر شود و اسرائیل بایستی فورا حملات نظامی به رفح را متوقف کند؛ از دیدگاه ما هر گونه عملیات نظامی در رفح، موجب ویرانی کلی در منطقه خواهد شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟