طی سال جاری میلادی بیش از ۱۰ هزار پناه‌جو وارد بریتانیا شده‌اند

  • انتشار: ۶ جوزا ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 182341

دولت بریتانیا اعلام کرده است که از آغاز سال جاری میلادی تا کنون ۱۰ هزار و ۱۷۰ پناه‌جو با استفاده از قایق‌های کوچک وارد این کشور شده‌اند.

وزارت امور داخله بریتانیا روز شنبه، ۲۵ می، در بیانیه‌ای اعلام کرده که در مجموع هجوم پناه‌جویان به این کشور نسبت به سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

در این بیانیه آمده است: «ما به همکاری نزدیک با شرکای فرانسوی خود برای جلوگیری از عبور و مرور و نجات جان افراد ادامه می‌دهیم.»

با این حال، ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا که تاریخ انتخابات را روز چهارشنبه هفته جاری اعلام کرده، گفته است که پناه‌جویان پیش از رأی‌گیری به رواندا اخراج نخواهند شد.

طرح اخراج پناه‌جویان از بریتانیا به رواندا از دو سال به این‌سو با مخالفت‌های روبه‌رو است.

براساس گزارش رویترز، حزب کارگر مخالف که در نظرسنجی‌ها حدود ۲۰ امتیاز جلوتر است و در مسیر پایان دادن به حکومت ۱۴ ساله محافظه‌کارها قرار دارد، وعده داده است که اگر این سیاست را لغو کند، در انتخابات پیروز می‌شود.

استفان کیناک، وزیر مهاجرت بریتانیا از حزب کارگر گفته که دولت سوناک به اندازه کافی برای مقابله با این موضوع اقدام نکرده است.

کیناک تصریح کرده است: «از آن‌جایی که تمام تلاش‌های دولت اکنون معطوف به پرواز چند صد تن به رواندا است، هزاران تن دیگر را که هر ماه از کانال مانش عبور می‌کنند، از دست داده است.»

حزب کارگر تاکید کرده است که در صورت پیروزی در انتخابات بریتانیا، یک فرماندهی امنیت مرزی در همکاری با سایر نهادهای امنیتی به‌منظور جلوگیری از ورود پناه‌جویان به این کشور ایجاد خواهد کرد.

این در حالی است که در اوایل ماه جاری میلادی وزارت امور داخله بریتانیا عملیات سراسری بازداشت پناه‌جویانی که به‌گونه غیرقانونی وارد این کشور شده‌اند را به هدف انتقال به رواندا آغاز کرده بود.

یک مقام بریتانیایی در آن زمان گفته بود که قرار است در سال جاری میلادی حدود پنج هزار و ۷۰۰ پناه‌جو از این کشور به روندا انتقال داده شوند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟