طالبان بر «قراردادهای لوژستیکی و ساختمانی» موسسات داخلی و خارجی «نماینده» تعیین می‌کند

  • انتشار: ۲۶ حوت ۱۴۰۲
  • سرویس: اقتصاد
  • شناسه مطلب: 175330

وزارت اقتصاد طالبان دستور به حضور ناظر این وزارت بر روند «قراردادهای لوژستیکی و ساختمانی» موسسات داخلی و خارجی داده است.

طالبان در یک مکتوب که به دست ما رسیده، نوشت برخی موسسات غیردولتی به دستور این گروه عمل نکرده و روند تدارکاتی خود را به گونه «خودسرانه» پیش می‌برند.

در این مکتوب تاکید شده که موسسات غیردولتی داخلی و خارجی «مکلف» اند که در هنگام انجام مراحل تدارکاتی خود نماینده وزارت اقتصاد طالبان را به عنوان ناظر دعوت کنند.

این سند در روز ۲۱ حوت صادر و از سوی معین مالی و اداری وزارت اقتصاد طالبان امضا شده است.

حکومت طالبان متهم است که در کار موسسات غیردولتی از جمله نهادهای امدادرسان دخالت می‌کند و این امر فعالیت این نهادها را مختل کرده است.

در ماه قوس رامش راجاسنگام، رئیس دفتر هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان گفت که طالبان دخالت خود در کار موسسات کمک‌رسان را افزایش داده است. این دخالت‌ها در خصوص استخدام کارمندان و مصادره کمک به نفع طالبان گفته شده است.

وال‌استریت ژورنال در ماه حمل پارسال گزارش داد که طالبان در توزیع کمک‌ها و استخدام کارمندان موسسات امدادرسان دخالت کرده و از آنان توقع دارد که پروژه‌های خود را بر اساس میل این گروه مصرف کنند.

بخش دیگری از دخالت‌های طالبان در کار موسسات غیردولتی به هدف محدود کردن یا منع کار زنان در این نهادها صورت می‌گیرد که در موارد متعددی منجر به تعطیلی این موسسات شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟