طالبان: امسال به هر ولسوالی پنج میلیون افغانی بودجه‌ی انکشافی اختصاصی داده شد

  • انتشار: ۱۶ حوت ۱۴۰۲
  • سرویس: اقتصاد
  • شناسه مطلب: 174435

وزارت مالیه‌ی طالبان می‌گوید که در سال مالی جاری بر اساس فرمان هبت‌الله آخوندزاده، رهبر این گروه، به هر ولسوالی پنج میلیون افغانی «بودجه‌ی انکشافی اختصاصی» به هدف احیا و بازسازی داده شده بود.

این وزارت امروز (چهارشنبه، ۱۶ حوت) با نشر اعلامیه‌‌ای در ایکس نوشته است که این بودجه، علاوه بر سهم ولایت‌ها از بخش انکشافی «بودجه‌ی ملی» بود.

در اعلامیه‌‌ی وزارت مالیه‌ی طالبان آمده است: «این بودجه اختصاص یافته به‌صورت مستقل در ولسوالی‌ها با هماهنگی اداره‌ی ولایتی به مصرف رسید که بخش عمده‌ی آن احیا، بازسازی، حفاظت از تأسیسات، نظارت و پروژه‌های دارای اولویت ولسوالی‌ها بود.»

وزارت مالیه‌ی طالبان گفته است که با این بودجه شماری از پروژه‌ها در ولسوالی‌ها تکمیل شده است و برخی پروژه‌های دیگر تا پایان سال مالی، تکمیل می‌شود.

این در حالی است که پس از تسلط دوباره‌ی طالبان بر افغا‌نستان، اکثر پروژه‌های انکشافی که از سوی نهادهای بین‌المللی در ولایت‌ها و ولسوالی‌های کشور جریان داشت، به دلیل کمبود بودجه متوقف شده است.

علاوه بر این، این گروه در شماری از ولسوالی‌ها فعالیت‌های انکشافی از جمله هموارسازی و پاک‌کاری سرک‌ها را با استفاده از حشر عمومی اجباری انجام می‌دهند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟