شورش در ایالت پنجاب پاکستان در واکنش به ادعای بی‌حرمتی یک مسیحی به قرآن

  • انتشار: ۵ جوزا ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 182306

رسانه‌های پاکستانی گزارش دادند که صدها مسلمان در واکنش به ادعای بی‌حرمتی به قرآن از سوی یک مرد مسیحی در ایالت پنجاب این کشور، به خانه این مرد یورش برده و آن را به آتش کشیدند.

اداره پولیس در شرق پاکستان می‌گوید که این رویداد امروز شنبه،۵ جواز در منطقه مسکونی مجاهد کلونی در سرگودا، شهری در ایالت پنجاب این کشور رخ داده است و مرد مسیحی لت و کوب نیز شده است.

باشندگان محل ادعا کردند که یک مسیحی و دوستش را دیده اند که صفحاتی از یک قرآن را پاره کردند و روی زمین انداختند. به گفته پولیس، باشندگان محل به خانه و کارخانه بوت‌دوزی این مرد حمله کرده و آن را به آتش کشیدند.

در این رویداد کسی کشته نشده و پولیس با متفرق کردن مردم وضعیت را در کنترل گرفته است. پولیس محلی گفته که این اتهامات را بررسی خواهد کرد.

خشونت‌های مذهبی در پاکستان در سال‌های گذشته نیز رخ داده‌است. در اگست ۲۰۲۳ نیز مردان خشمگین بر کلیساهای شهر جرانواله در پنجاب حمله کرده و آن‌ها را به آتش کشیدند. در سال ۲۰۰۹ نیز در یک رویداد مشابه شش تن از مسیحیان در پنجاب کشته شدند. دلیل این حوادث «توهین به مقدسات» مسلمانان از سوی مسیحیان خوانده شده بود.

اتهامات توهین به مقدسات در پاکستان رایج است و بر اساس قوانین توهین به مقدسات در این کشور، هر کسی که به جرم توهین به اسلام یا شخصیت‌های مذهبی اسلامی مجرم شناخته شود، می‌تواند به اعدام محکوم شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟