ساخت پایه‌ی برق در بغلان نزدیک به ۵۰ درصد افزایش یافته است

  • انتشار: ۴ حمل ۱۴۰۳
  • سرویس: اقتصاد
  • شناسه مطلب: 175939

مسئولان محلی طالبان در بغلان می‌گویند که ساخت‌وساز «فابریکه‌ی پایه‌سازی پلخمری» در این ولایت در سال ۱۴۰۲ خورشیدی نزدیک به ۵۰ درصد افزایش یافته است.

نقیب‌الله نظری، آمر «فابریکه‌ی پایه‌سازی پلخمری» می‌گوید که در این سال آنان شش هزار پایه‌ی برق در این کارخانه ساخته‌اند.

او افزوده است که در سال ۱۴۰۱ خورشیدی در این کارخانه سه هزار و ۵۰۰ پایه‌ی برق ساخته شده بود.

به‌گفته‌ی آقای نظری، پایه‌های برق ساخته شده در این کارخانه ۱۰، ۱۲ و ۱۵ متر طول دارند و در ولایت‌های شمال و شمال‌شرق کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند.

او گفته است که در سال ۱۴۰۲ شرکت برشنا ساخت پنج هزار پایه‌ی برق را برای آنان هدف قرار داده بود، اما در سال جاری، از آنان خواسته است که نُه هزار پایه‌ی برق بسازند.

محمدکبیر صبورزی، مدیر عملیاتی «فابریکه‌ی پایه‌سازی پلخمری» می‌گوید که در زمان جمهوریت در این کارخانه روزانه ۱۰ تا ۱۸ پایه‌ی برق ساخته می‌شد، اما اکنون روزانه ۲۸ پایه ساخته می‌شود.

او افزوده است که در این کارخانه حدود ۱۰۰ نفر مشغول کار هستند و با افزایش حجم کار، زمینه‌ی کار برای افراد بیشتر نیز فراهم خواهد شد.

«فابریکه‌ی پایه‌سازی ‌پلخمری» حدود ۴۰ سال پیش در بغلان ایجاد شد، اما در زمان جنگ بارها فعالیت آن متوقف و ساختمان آن تخریب شد.

با روی‌کارآمدن نظام جمهوریت در کشور فعالیت این کارخانه از سرگرفته شد و پس از تسلط طالبان همچنان به فعالیت ادامه داده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟