رهبر طالبان پروسه «معافیت فقرا از پرداخت مالیات» را آغاز کرده‌است

  • انتشار: ۵ جوزا ۱۴۰۳
  • سرویس: اقتصاد
  • شناسه مطلب: 182309

مقام‌های طالبان در کنفرانس «جاذبه‌های گردشگری افغانستان» اعلام کردند رهبر این گروه پروسه معافیت «فقرا» از پرداخت مالیات در بخش‌های مختلف را آغاز کرده‌است.

در این کنفرانس که امروز شنبه، ۵ جوزا از سوی وزارت تحصیلات عالی طالبان در دانشگاه بدخشان برگزار شد، مقام‌های ارشد طالبان از جمله معاون اداری ریاست‌الوزرا، وزیران تحصیلات عالی و اقتصاد، مقام‌های محلی بدخشان و دیگر مقام‌های این گروه شرکت کردند.

ندامحمد ندیم؛ وزیر تحصیلات عالی طالبان در این نشست گفت که هبت‌‌الله آخندزاده؛ رهبر طالبان برای ایجاد سهولت به مردم، سلسله معافیت‌های مالیاتی را آغاز کرده و متعهداست تا برخی از مالیات را به فقرا معاف کند. او هرچند جزئیات بیشتری ارایه نکرده اما وزارت عدلیه طالبان پیشتر فرمانی از رهبری طالبان را منتشر کرده بود که بر بنیاد آن گرفتن مالیه از لوحه‌های دکان‌ها ممنوع اعلام شده بود.

همزمان گفته می‌شود که رهبر طالبان مالیات تجارت‌های کوچک را نیز معاف کرده‌است اما منابع رسمی طالبان تا کنون این موضوع را اعلام نکرده‌اند.

جذب گردشگران و احیای جاده ابریشم

مقام‌های طالبان در این کنفرانس بر توجه به صنعت گردشگری و جذب گردشگران به جاذبه‌های افغانستان نیز تاکید کردند. به گفته وزارت تحصیلات عالی طالبان، آنان ۱۰۸ مقاله از نهادهای داخلی و خارجی درباره جاذبه‌های گردشگری افغانستان دریافت کرده‌اند و «برترین‌های آن» در این کنفرانس ارایه خواهد شد.

عبدالسلام حنفی؛ معاون اداری ریاست‌الوزرای طالبان هم در این نشست گفت که «کادرهای علمی» افغانستان تلاش کرده‌اند با این مقالات گردشگران خارجی را به افغانستان جذب کنند. او همزمان تاکید کرد که طالبان «راه ابریشم» را دوباره احیا می‌کند و افغانستان را از طریق واخان به چین وصل می‌کند.

دین محمد حنیف؛ وزیر اقتصاد طالبان هم در این نشست گفت که این وزارت تلاش می‌کند تا از طریق جذب گردشگری سبب «تقویت اقتصاد» و معرفی فرهنگ افغانستان به جهان شود.

طالبان در حالی دنبال جذب گرشگران خارجی اند که هفته گذشته جمعی از گردشگران خارجی در ولایت بامیان مورد حمله مسلحانه قرار گرفتند و در نتیجه آن دست‌کم ۶ گردشگر و همراهان افغان آنان کشته و ۷ تن زخمی شدند. داعش مسوولیت حمله را بر عهده گرفت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟