دو غیرنظامی در پی حملات هوایی و موشکی روسیه بر اوکراین کشته شدند

  • انتشار: ۱۶ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 179578

مقام‌های اوکراینی می‌گویند که در پی حملات هوایی و موشکی روسیه بر مناطق خارکف، دنیپرو و شهر بندری اودسا واقع در دریای سیاه، دست‌کم دو غیرنظامی به‌شمول یک زن ۸۲ ساله کشته و ۱۱ تن دیگر زخمی شده‌اند.

اوله سینیهوبوف، والی خارکف، شنبه‌شب، ۴ می، گفته است که یک مرد ۴۹ ساله نیز در میان کشته‌شده‌گان این حملات است.

به گفته سینیهوبوف، در کنار این، در پی اصابت موشک ارتش روسیه بر یک کارخانه مواد غذایی در خارکف، شش کارمند این کارخانه زخمی شده‌اند.

براساس اطلاعات، دو تن دیگر هم در یک رویداد جداگانه در این منطقه زخمی شده‌اند

اوله کیپر، والی منطقه اودسا نیز از زخمی شدن دست‌کم سه تن در پی حملات موشکی روسیه بر این منطقه خبر داده است.

براساس گزارش رویترز، در پی این حملات برخی از ساختمان‌ها تخریب شده است.

با این حال، ولادیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین گفته که ارتش روسیه در جریان یک روز هشت موشک و نزدیک به ۷۰ بم هدایت‌شونده بر مناطق مسکونی و خط مقدم جنگ پرتاب کرده است.

زلنسکی افزوده است که نیروهای هوایی کشورش ۱۳ هواپیمای بدون سرنشین شاهد را که در طول شب مناطق خارکف و دنیپرو را هدف قرار داده است، سرنگون کرده‌اند.

وی همچنان تصریح کرده که یک جنگنده نوع سوخ-۲۵ روسیه در منطقه شرقی دونتسک سرنگون شده است.

زلنسکی بار دیگر تاکید کرده است که مسکو تمایلی به صلح ندارد.

رییس جمهور اوکراین خاطرنشان کرده است: «روسیه را فقط می‌توان مجبور کرد که اوکراین را تنها بگذارد. نشست جهانی صلح که در ماه جولای در سویس برگزار می‌شود، باید بدون روسیه موفق شود.»

گفتنی است که در جریان بیش از دو سال جنگ میان روسیه و اوکراین شماری زیاد از غیرنظامیان در این دو کشور کشته و زخمی شده‌اند.

این در حالی است که سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه روز جمعه، ۳ می، گفته بود که مسکو طی سال جاری میلادی حدود ۵۴۷ کیلومتر مربع از خاک اوکراین را تصرف کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟