دعای سی و سوم صحیفه سجادیه | دعای درخواست خیر و نیکی

  • انتشار: ۱۹ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 80837

سی و سومین دعای صحیفه سجادیه، دعای حضرت امام سجاد علیه السلام برای مرزداران است. در این مقاله از مجله اینترنتی کافه نبات؛ متن کامل دعای سی و سوم صحیفه سجادیه بهمراه ترجمه آیت الله شیخ حسین انصاریان و قرائت صوتی زیبا و دلنشین آن را تقدیم شما علاقه مندان فرهنگ اهل بیت علیهم السلام می نماییم.

دعای سی و سوم صحیفه سجادیه

متن کامل دعای سی و سوم صحیفه سجادیه:

وَ کانَ، مِنْ دُعَائِهِ علیه‌السلام فِی الِاسْتِخَارَهِ
(۱) اللَّهُمَّ إِنِی أَسْتَخِیرُک بِعِلْمِک، فَصَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ اقْضِ لِی بِالْخِیرَهِ
(۲) وَ أَلْهِمْنَا مَعْرِفَهَ الِاخْتِیارِ، وَ اجْعَلْ ذَلِک ذَرِیعَهً إِلَی الرِّضَا بِمَا قَضَیتَ لَنَا وَ التَّسْلِیمِ لِمَا حَکمْتَ فَأَزِحْ عَنَّا رَیبَ الِارْتِیابِ، وَ أَیدْنَا بِیقِینِ الْمُخْلِصِینَ.
(۳) وَ لَا تَسُمْنَا عَجْزَ الْمَعْرِفَهِ عَمَّا تَخَیرْتَ فَنَغْمِطَ قَدْرَک، وَ نَکرَهَ مَوْضِعَ رِضَاک، وَ نَجْنَحَ إِلَی الَّتِی هِی أَبْعَدُ مِنْ حُسْنِ الْعَاقِبَهِ، وَ أَقْرَبُ إِلَی ضِدِّ الْعَافِیهِ
(۴) حَبِّبْ إِلَینَا مَا نَکرَهُ مِنْ قَضَائِک، وَ سَهِّلْ عَلَینَا مَا نَسْتَصْعِبُ مِنْ حُکمِک
(۵) وَ أَلْهِمْنَا الِانْقِیادَ لِمَا أَوْرَدْتَ عَلَینَا مِنْ مَشِیتِک حَتَّی لَا نُحِبَّ تَأْخِیرَ مَا عَجَّلْتَ، وَ لَا تَعْجِیلَ مَا أَخَّرْتَ، وَ لَا نَکرَهَ مَا أَحْبَبْتَ، وَ لَا نَتَخَیرَ مَا کرِهْتَ.
(۶) وَ اخْتِمْ لَنَا بِالَّتِی هِی أَحْمَدُ عَاقِبَهً، وَ أَکرَمُ مَصِیراً، إِنَّک تُفِیدُ الْکرِیمَهَ، وَ تُعْطِی الْجَسِیمَهَ، وَ تَفْعَلُ مَا تُرِیدُ، وَ أَنْتَ عَلَی کلِّ شَیءٍ قَدِیرٌ.

دعای سی و سوم صحیفه سجادیه

ترجمه دعای سی و سوم صحیفه سجادیه

ترجمه کامل دعای سی و سوم صحیفه سجادیه از آیت الله شیخ حسین انصاریان:

دعادر طلب خیر از خداوند
(۱) خداوندا از تو به سبب دانشت [که بر همه چیز آگاهی] درخواست خیر دارم. پس بر محمد و آلش درود فرست، و در حقّم به خیر حکم کن،
(۲) و شناخت آنچه را که برایمان اختیار کردی به ما الهام فرما، و آن را برای ما سبب خشنودی به قضایت، و تسلیم به حُکمت قرار ده، پس دلهره شک را از ما دور کن، – و ما را به یقین مخلصین تأیید فرما،
(۳) و ما را دچار فروماندگی از معرفت آنچه برایمان اختیار کرده‌ای مکن، که قدر حضرتت را سبک انگاریم، و مورد رضای تو را ناپسند داریم، و به چیزی که از حسن عاقبت دورتر، و به خلاف عافیت نزدیک‌تر است میل پیدا کنیم.
(۴) آنچه را از قضای خود که ما از آن اکراه داریم محبوب قلبمان کن، و آنچه را از حکم تو سخت می‌پنداریم بر ما آسان ساز،
(۵) و گردن نهادن به آنچه از مشیت و اراده‌ات بر ما وارد آورده‌ای به ما الهام فرما، تا تأخیر آنچه را تعجیل فرمودی، و تعجیل آنچه را به تأخیر انداختی دوست نداریم، و هر آنچه محبوب توست ناپسند ندانیم، و آنچه را تو نمی‌پسندی انتخاب نکنیم.
(۶) و کار ما را به آنچه عاقبتش پسندیده تر، و مآلش بهتر است پایان بخش، که تو عطای نفیس مرحمت می‌کنی، و نعمت‌های بزرگ می‌بخشی، و هر چه می‌خواهی آن کنی، و بر هر چیز قدرت داری.

قرائت صوتی دعا

قرائت صوتی دعای سی و سوم صحیفه سجادیه را با صدایی دلنشین و زیبا هم اکنون از مجله اینترنتی کافه نبات بشنوید:

دعای سی و سوم صحیفه سجادیه