جمعیت اسلامی خطاب به طالبان بدخشانی: همکاری با این گروه مصداق ضمیرفروشی است

  • انتشار: ۱۶ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 179584

به‌دنبال سرکوب اعتراضات مردمی توسط طالبان در بدخشان، جمعیت اسلامی افغانستان همکاری طالبان محلی با این گروه را به مثابه ضمیرفروشی و خیانت به ساکنان این ولایت خوانده است.

حزب جمعیت اسلامی شنبه‌شب، ۱۵ ثور، با نشر بیانیه‌ای در صفحه فیس‌بوکش نگاشته که مردم بدخشان «خیانت عناصر محلی طالبان» در برابر ساکنان این ولایت را فراموش نخواهند کرد.

در این بیانیه آمده است: «پیام جمعیت اسلامی بار دیگر به آن‌عده از عناصر محلی طالبان این است که این گروه ارمغانی جز ویران‌گری، کشتار، دانش‌ستیزی، عصبیت و دشمنی باهویت و فرهنگ مردم ندارد. لذا همکاری با آن در سرکوب و ظلم علیه مردم، مصداق آشکار ضمیرفروشی و خیانت است و بدخشانی‌ها هرگز چنین خیانتی را فراموش نخواهند کرد.»

به گفته این جریان سیاسی، طالبان به‌ جز «نیت و عمل‌کرد مستبدانه و خودخواهانه»، هیچ‌گونه هدف شرعی و خیرخواهانه‌ای دیگر برای مردم ندارند.

در بیانیه جمعیت اسلامی همچنان آمده است: «برخلاف تمام بهانه‌جویی‌ها و روایت‌های نیرنگ‌آمیز طالبان، یگانه عامل اعتراض شجاعت‌مندانه‌ای مردم بدخشان ضد گروه مذکور، ظلم‌وستم و تبعیض‌های مبتنی بر عصبیت می‌باشد.»

حزب جمعیت اسلامی تاکید کرده است که سرکوب مردم، طالبان را در «تحمیل سلطه‌ ظالمانه‌‌ای‌شان» کمک نخواهد کرد.

گفتنی است که اعتراضات مردمی علیه طالبان در بدخشان از روز جمعه، ۱۴ ثور، به این‌سو پس از قتل یک بزرگ قومی توسط جنگ‌جویان این گروه آغاز شده است.

در جریان این اعتراضات یک جوان در پی تیراندازی جنگ‌جویان طالبان کشته است و دست‌کم ۱۰ غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

این گروه روز شنبه، ۱۵ ثور، نیز برای سرکوب معترضان در بدخشان جنگ‌جویان تازه‌‌نفس به این ولایت اعزام کرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟