جزیره بورا بورا بهشت گردشگران ثروتمند و لاکچری!

  • انتشار: ۱۳ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 80062

جزایر یا جزیره بورا بورا شماری از جزایر متعلق به «پلی‌ نزی فرانسه» می‌باشد. مجموعه جزایر پلی‌ نزی فرانسه یکی از قلمروهای فرادریایی کشور فرانسه محسوب می‌شود که در اقیانوس آرام قرار گرفته‌است. از جزیره بورا بورا به عنوان بهشت روی زمین یاد می‌شود. جمعیت این جزیره در سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۰۶۰۵ نفر اعلام شده‌است. در این مقاله می خواهیم این جزیره فوق العاده را به شما معرفی کنیم.

جزایر بورا بورا

مجموعه جزایر بورا بورا در مساحتی در حدود ۲۹٫۳ کیلومتر مربع و درحد فاصل میان استرالیا و آمریکا قرار گرفته است. این مجموعه جزایر در سال ۱۷۶۹ توسط کاپیتان «جیمز کوک» (James Cook) کشف شد. بورا بورا در واقع یک صخره مرجانی است که یک دریاچه زیبا آن را احاطه نموده است.

این مکان زیبا و فوق العاده با هتل ها و تفریحگاه های بسیار گرانقیمتی که دارد شناخته می شود. از همین روی بورا بورا یکی از مقاصد اصلی سفر ثروتمندان جهان محسوب می شود. توریست هایی که به این جزایز سفر می کنند می‌توانند در هتل هایی که برروی سطح دریا ساخته شده اند اقامت نمایند. این هتل ها بر اساس خانه های بومیان پلی نزی طراحی و ساخته شده اند. اتاق ها و سقف این هتل ها به وسیله برگ های نخل ساخته شده اند و کف آن ها هم دارای یک سکو برای سوار شدن بر قایق است.

جزیره بورا بورا

مرواریدهای تیره مشهور‌ترین سوغاتی بورا بورا می باشد. جالب است بدانید که هیچگونه حشره‌ موذی یا مار سمی نه فقط در بورا بورا که در تمامی جزایر پلی نزی فرانسه یافت نمی شود. مجموعه جزایر بورا بورا در طی جنگ جهانی دوم یکی از پایگاه های نیروهای متفقین محسوب می شد و بیش از ۶ سرباز آمریکایی در آن حضور داشتند.

از آن جایی که بورا بورا جزیره ای استوایی محسوب می شود و اطراف آن را صخره های مرجانی احاطه کرده اند دارای تنوع زیستی بسیار بالایی می باشد و هزاران گونه گیاهی و جانوری را در خود جای داده است. شفافیت آب های اطراف بورا بورا به نحوی است که توریست ها می توانند با استفاده از غواصی و یا اسنورکلینگ صحنه های بسیار مهیجی از ماهیان مرجانی، کوسه ها، لاکپشت های دریایی، ستاره های دریایی و دیگر موجودات دریایی را شاهد باشند.

جاذبه های گردشگری جزیره بورا بورا

یکی از جاذبه های گردشگری در مجموعه جزایر بورا بورا سواحل دیدنی آن محسوب می شود که تقریبا در کره زمین بی نظیر است. در گزارشی که خبرگزاری سی ان ان درباره یکصد ساحل برتر دنیا منتشر کرد «ساحل ماتیرا» (Matira) در جزیره بورا بورا در میان ده ساحل برتر جهان قرار گرفته بود.

طرداران غواصی به بدون هیچ تردیدی شیفته بورا بورا خواهند شد زیرا منظره های زیر آب این جزیره تحسین همگان را برخواهد انگیخت. آب های اطراف بورا بورا به اندازه ای شفاف است که از روی سطح آب می توان اعماق آن و حتی کف دریا و همچنین ماهیان را به راحتی مشاهده کرد.

بورا بورا همچنین یکی از مکان های بسیار مناسب برای ساخت فیلم محسوب می شود. کارگردانان بسیاری فیلمبرداری فیلم های خود را در این جزیره انجام داده اند. به عنوان مثال بخش هایی از فیلم هایی همانند «سه اکس» (XXX)، «تب جزیره» (Island Fever)، «طوفان» (Hurricane) و … در بورا بورا فیلمبرداری شده اند.

نارگیل اصلی ترین محصول تولیدی بورا بورا محسوب می شود. توریست ها می توانند غذاهای بومی که توسط نارگیل تهیه می شوند را در هر جایی از این جزیره امتحان کنند. همچنین تورهایی نیز برای توریست ها برگزار می شود که به آن ها نحوه باز کردن نارگیل را آموزش می دهند. ناگیل به اندازه ای برای بومیان جزایر بورا بورا دارای اهمیت است که افسانه هایی در مورد درخت نارگیل را برای فرزندان خود نقل می کنند. به بیانی دیگر نارگیل به بخشی از از فرهنگ بورا بورا تبدیل شده است.

پیشینه جزیره بورا بورا

مجموعه جزایر بورا بورا چیزی بیش از چهار میلیون سال قبل و در پی یک فوران آتشفشانی به وجود آمد. بورا بورا برای مدت ها قابل سکونت نبود تا هنگامی که بومیان جزیره «تانگن» (Tongan) به مجموعه جزایر سفر کردند. به عقیده مورخان آن ها نخستین اشخاصی بودند که پس از پایان یافتن فوران های پی در پی آتشفشانی پای بر این جزیره نهادند.

کوه های «اوتمانو» (Otemanu) و «پاهیا» (Pahia) که در میانه جزیره اصلی بورا بورا قرار گرفته اند در گذشته های دور آتشفشان های فعالی بودند. اکنون این دو کوه به جاذبه های طبیعی فوق العاده زیبایی تبدیل شده اند و طرفداران زیادی دارند. بالا رفتن از این آتشفشان های خاموش یکی از تفریحات هیجان انگیز توریست های خارجی در بورا بورا می باشد.

نام این مجموعه جزایر هم داستان جالبی دارد. در زبان بومیان این جزایر حرف «B» وجود نداشته و در اصل نام این جزایر «پورا پورا» بوده است. ولی بعدها که انگلیسی ها وارد این جزیره شدند، نام آن را به اشتباه «بورا بورا» شنیدند و از آن هنگام تا به اکنون این جزایر به همین نام شناخته می شوند.

فرهنگ بومیان جزیره بورا بورا

بیشتر مردم بورا بورا را به عنوان مکانی رمانتیک می شناسند. علت آن هم این است که ثروتمندانی که ازدواج می کنند و می خواهند به یک ماه عسل خاطره انگیر بروند و یا متاهلینی که می خواهند سالگرد ازدواج خود را جشن بگیرند، یکی از مقاصد اصلی شان بورا بورا است. از استراحتگاه های ییلاقی و هتل های روی آب گرفته تا سواحل اختصاصی و آرامش دل انگیز آن همه و همه بورا بورا را به جزیره ای برای عشاق مبدل نموده است. شاهد این مدعا نیز صخره های مرجانی به شکل قلبی است که در این جزیره قرار دارد.

در میان بومیان بورا بورا هر چیزی معنی خاص خود را دارد. به همین سبب آن ها از این مسئله برای انتقال پیام های مورد نظرشان استفاده می کنند. به عنوان مثال اگر یک گل پشت گوش چپ یک دختر قرار گرفته باشد این بدان معنا است که وی مجرد نبوده و عشقی در زندگی او حضور دارد. ولی اگر گل در پشت گوش راست وی قرار داشته باشد بدین معنی است که او مجرد بوده و می تواند پذیرای عشقی پاک باشد.

همچنین خالکوبی امری بسیار مقدس در میان بومیان جزیره بورا بورا محسوب می شود. بومیان بر این عقیده هستند که خالکوبی در واقع به دو پسر «خدای آفرینش» باز می گردد. همچنین به خالکوبی به عنوان یکی از نمادهای زیبایی نگریسته می شود. البته در گذشته از خالکوبی برای به نمایش گذاشتن موقعیت اجتماعی فرد استفاده می شده است.