جالب ترین و عجیب ترین مسابقات جهان

  • انتشار: ۲۷ ثور ۱۴۰۰
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 105813

شاید بتوان گفت بسیاری از مردم امروز در سراسر دنیا از تماشای ورزش های قدیمی و خسته کننده بیزارند و دنبال ورزش ها و مسابقاتی می گردند که برای آنها جذاب و جالب باشد.

در پاسخ به این خواست شهروندان در سراسر دنیا برخی مسابقات عجیب و غریب در کشورهای مختلف دنیا هر ساله برگزار می شود.

اتو کردن لباس در شرایط بد و نامساعد یا پیدا کردن تعداد زیادی کرم در یک بازه زمانی محدود تنها مثال هایی از ورزش ها و مسابقات عجیب در دنیا می باشد.

با ما در خواندن این مطلب هرماه باشید تا با جالب ترین و عجیب ترین مسابقات جهان آشنا شوید:

جالب ترین مسابقات جهان
جالب ترین مسابقات جهان

گرفتن پنیر در حال غلت زدن

یکی از مسابقات سرگرم کننده که در کشور انگلستان برگزار می شود گرفتن یک تکه پنیر در حال غلت زدن می باشد. در این مسابقه عجیب یک پنیر چهار کیلویی از بالای یک تپه به طرف پایین رها می شود و شرکت کنندگان می بایست تلاش کنند این پنیر را به دست بیاورند.

سرعت پنیر در حال غلت زدن به بیش از ۱۱۲ کیلومتر در ساعت می رسد و این شانس رسیدن شرکت کنندگان به پنیر را بسیار کم می کند.

چون این مسابقه معمولا در تپه کوپر برگزار می شود، شرکت کنندگان باید نهایت دقت را به خرج دهند که در سطح ناهموار تپه سقوط نکنند. شرکت در این مسابقه مستلزم سرعت، قدرت و دقت زیاد می باشد.

شطرنج و بوکس

در این مسابقه عجیب و غریب شرکت کنندگان می بایست توانایی فیزیکی و ذهنی خود را به رخ همدیگر بکشند و با برنده شدن مقام قهرمانی را به دست آورند.

این ورزش در ابتدا یک نمایش هنری بود تا یک مسابقه ورزشی اما رفته رفته به یک مسابقه تبدیل شد. این مسابقه دارای ۱۱ راند است که شش تای آن به شطرنج و ۵ تای دیگر به بوکس اختصاص دارد.

فرد برنده کسی ست که رقیب خود را در رینگ بوکس یا صفحه شطرنج شکست دهد. ورزش شطرنج بوکس توسط یک هنرمند هلندی به نام لپه روبینگ اختراع شد و امروزه در بسیاری از کشورهای جهان برگزار می شود.

پیدا کردن کرم در فاصله زمانی مشخص

یکی دیگر از مسابقات جالب و دیدنی که در برخی از کشورهای دنیا برگزار می شود پیدا کردن کرم در بازه زمانی محدود می باشد. در مسابقه به هر شرکت کننده حدود سه متر مربع زمین اختصاص داده می شود و وی موظف است در بازه زمانی مشخص تعداد حداکثری کرم از زمین استخراج کند.

یک نوجوان ده ساله رکورددار این مسابقه می باشد: سوفی اسمیت در سال ۲۰۰۹ توانست ۵۶۷ کرم از زمین استخراج نماید.  

خارج کردن کرم

در این مسابقه محدوده ای ۳ مترمربعی از یک زمین در اختیار شرکت کنندگان گذاشته می شود و آن ها باید تلاش کنند در مدت ۳۰ دقیقه تا حد ممکن از درون زمین کرم استخراج کنند.

رکورد جهانی این مسابقه متعلق به سوفی اسمیت ۱۰ ساله است که در مسابقات جهانی استخراج کرم در سال ۲۰۰۹، توانست ۵۶۷ کرم استخراج کند.

جالب ترین مسابقات جهان
جالب ترین مسابقات جهان

فوتبال حبابی

در این مسابقه ورزشی جالب و عجیب، بازیکنان حبابی به تن می کنند که سر و نیم تنه بالایی آنها را می پوشاند. بازیکنان در این حالت بازی فوتبال را شروع می کنند.

این مسابقه فوتبال برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ در کشور نروژ اختراع شد. تیم ها در این مسابقه حداکثر ۵ بازیکن دارد. هر تیم می بایست یک بازیکن زن در زمین یا هنگام بازی داشته باشد.

عبور از مسیر سخت با همسر در پشت خود

در این مسابقه عجیب و غریب که هم برای شرکت کنندگان و هم برای تماشاچی ها جالب است مردان در حالیکه همسران خود را روی پشت خود سوار کرده اند می بایست از مسیرهای سخت و دشوار عبور کنند.

این مسابقه برای اولین بار در شهر کوچک سونگایاروی کشور فنلاند اجرا شد و در ادامه فراگیر شد. ایده این مسابقه به غارتگر مشهور قرن نوزدهم به نام رونکاینن بر می گردد.

براساس این افسانه، رونکاینن غارت گر و دوستانش غذاها و زنان را از محل های مختلف می دزدیدند و فرار می کردند. آنها هنگام فرار زنان را روی پشت خود سوار می کردند.

در فنلاند کسی که در مسابقه حمل همسر برنده شود معادل وزن همسرش آب جو جایزه می گیرد.

غواصی در مرداب

غواصی در مرداب شاید یکی از مسابقات واقعا عجیب و غریب در دنیا باشد. در این مسابقه شرکت کنندگان باید در آب های مرداب غواصی کنند.

این مسابقه در شهر کوچک لنورد ولس در کشور ولز برگزار می گردد. شرکت کنندگان در این مسابقه در حالیکه باله های غواصی به تن دارند و با لوله نفس می کشند می بایست دو بار طول یک گودال ۵۵ متری را بدون استقاده از حرکات معمول شنا به طور طی نمایند.

جالب ترین مسابقات جهان
جالب ترین مسابقات جهان

اتو کردن در شرایط بد

شرکت کنندگان در این مسابقه عجیب و غریب می بایست در شرایط بسیار بد آب و هوایی و در حالیکه یک زیر اتویی به همراه خود دارند، یک تکه پارچه را اتو کنند.

مکان هایی چون «خودرو در حال حرکت، قله کوه، قایق کانو، وسط یک خیابان شلوع، هنگام اسکی یا حتی زیر آب» محل هایی هستند که این مسابقه در آنها برگزار می شود. شرکت کنندگان این مسابقه را اتو زن می گویند.

بوکس در زیر آب

بوکس در زیر آب بدون شک می تواند یک ورزش مهیج و جالب به شمار رود. در این مسابقه شرکت کنندگان طی سه راند یک دقیقه ای نفس خود را در زیر آب حبس کرده و تنها در بین راند ها برای گرفتن نفس به سطح آب می آیند.

این مسابقه برای کسانی که دوست ندارند ضرت واقعی مشت های حریف را بچشند، یک مسابقه جذاب به شمار می رود.

شمردن گوسفندان

حتی تصور اینکه بتوان به درستی یک گله گوسفند در حال حرکت را شمرد سخت است چه برسد به اینکه این کار را بخواهیم در قالب یک مسابقه انجام دهیم.

این مسابقه در استرالیا بسیار محبوب است. شرکت کنندگان باید چشم هایی تیزبین و تمرکزی بالا داشته باشند. حدود ۴۰۰ گوسفند از یک آغل رها می شوند و ده شرکت کننده مسابقه باید آنها را تا حد امکان دقیق شمارش کنند.

کسی که عدد دقیق تری بگوید برنده مسابقه است.

به هر صورت هر یک از این ورزش ها و مسابقات عجیب و غریب که شما را مجذوب خود کرده، می تواند جالب باشد.