ترکیه یک محموله کمکی ۶۰۰ تُنی به افغانستان ارسال کرد

  • انتشار: ۲ جوزا ۱۴۰۳
  • سرویس: اقتصاد
  • شناسه مطلب: 182005

مقام‌های مدیریت حوادث ترکیه اعلام کردند که بیستمین «قطار مهربانی» این کشور که حامل محموله کمکی ۶۰۰ تُنی است به افغانستان اعزام شده و تا ۱۵ روز دیگر به افغانستان خواهد رسید.

این قطار با ۴۳ واگن امروز چهارشنبه، ۲ جوزا در مراسمی با حضور مقام‌های وزارت داخله و اداره مبارزه با حوادث ترکیه از انقره به افغانستان اعزام شد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داده که در پی وقوع سیل‌های اخیر در افغانستان، مدیریت حوادث و فوریت‌های اضطراری ترکیه با همکاری ۱۷ سازمان غیردولتی دیگر ۶۰۰ خیمه و ۶۱۹ تُن مواد کمکی از جمله مواد غذایی، صحی و کمپل را به این کشور فرستاده‌اند.

منیر کارال‌اوغلو؛ معاون وزارت داخله ترکیه گفت کمک‌های صحی این کشور برای رفع نیازمندی‌های خانواده‌های سیل‌زده افغان هفته گذشته نیز از طریق هواپیما وارد افغانستان شده است.

رییس اداره مدیریت حوادث و فوریت‌های اضطراری ترکیه نیز گفت که این کمک‌ها به درخواست مقام‌های طالبان برای سیل‌زدگان به این کشور ارایه شده است.

خبرگزاری آناتولی نوشته که پس از ناآرامی‌های داخلی در افغانستان در سال ۲۰۲۲ و وقوع زلزله‌های پی در پی، ترکیه ۱۹ قطار مهربانی شامل ۸ هزار و ۲۴۱ تُن مواد کمکی بشردوستانه به افغانستان ارسال کرده‌است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟