بیش از ۲۰۰۰ نفر بر اثر رانش زمین در پاپوآ گینه نو جان باختند

  • انتشار: ۷ جوزا ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 182480

پاپوآ گینه نو در نامه‌ای به سازمان ملل اعلام کرد که بیش از دو هزار نفر در نتیجه رانش زمین که روستایی دورافتاده را مدفون کرد، جان خود را از دست داده‌اند.

وبگاه عرب ۴۸ نوشت: «مرکز ملی واکنش به بلایای دفتر سازمان ملل متحد در پورت مورسبی اعلام کرد که رانش زمین بیش از دو هزار نفر را زنده به گور کرده و ویرانی‌های بزرگی را به بار آورده است».

«سرهان آکتوپارک»، یکی از مقامات سازمان بین المللی مهاجرت در پورت مورسبی، گفت که پس از رانش زمین که بسیاری از زمین‌های کشاورزی و منابع آب را ویران کرد، بیش از هزار نفر مجبور به ترک این شهر آسیب دیده شدند. وی همچنین به استفاده از ابزار کشاورزی برای «استخراج اجساد مدفون شده در زیر خاک» اشاره کرد.

نیکسون، رئیس اتاق بازرگانی و صنعت در پورگرا، یک شهر مجاور نیز، گفت: «ویرانی‌ها عظیم است، برای بازیابی اجساد به ماشین آلات و تجهیزات دیگر نیاز داریم. ما در این‌جا با مشکل بزرگی روبرو هستیم».

سازمان‌های بشردوستانه گزارش می‌دهند که این فاجعه باعث نابودی دام‌ها، باغ‌های کشت شده و منابع آب شیرین در این شهر شده است.

این فاجعه حوالی سه بامداد روز جمعه در حالی که مردم در خواب بودند، در ایالت اینگا در مرکز این مجمع الجزایر رخ داد و بسیاری را غافلگیر کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟